A nő állásinterjúja hirtelen véget ért egy egyszerű kérdés miatt

emszi

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Csupán egy egyszerű kérdést tett fel jövendőbeli munkaadóinak, akik erre azzal reagáltak, hogy megállították a felvételi folyamatot! Ezt mindenkinek tudnia kell!

Az állásinterjúk szinte minden esetben az önfényezés helyszínei. A munkáltató kihangsúlyozza, hogy milyen kedvező lehetőség nekik dolgozni, és nem csak a karrier szempontjából. A munkavállaló pedig természetesen megpróbálja minden esetben eladni magát, hogy minél jobb esélye legyen az állás megszerzésére.

Taylor Byrnes telefonos interjút folytatott a SkipThe Dishes nevű kanadai ételszállító vállalattal. A cég látta Taylorben a munkához szükséges potenciált, és mivel jó esélyei voltak, Taylor rákérdezett a fizetésre és egyéb juttatásokra, amikre jogosult lesz, ha felveszik.

Taylor a következő kérdést tette fel emailjében:

Szia Victoria,

Még egy kérdést szerettem volna feltenni. Amennyiben megkapom az állást, nagyjából milyen órabérre számíthatok? Béren kívüli juttatásokban is részesülök? Elnézést, de ezt úgy gondoltam, hogy most kell megkérdeznem. Köszönöm a türelmet és szép napot kívánok :-)

Minden jót,

Taylor Byrnes

Természetesen teljesen magától értetődő, hogy az ember szeretne tisztában lenni jövedelmével egy adott pozícióban – hiszen elképzelhető, hogy van egy minimum összeg, amire havonta szüksége van például az albérlet vagy a számlák kifizetésére. Ehhez képestváratlan válasz érkezett egyszerű kérdésére!

Lássuk a következő oldalon!

A Victora nevű HR-es munkatárs a következő választ küldte Taylor kérdésére a bérezést illetően:

Helló Taylor,

Kérdéseid alapján úgy gondoljuk, hogy prioritásaid nem egyeznek a SkipTheDishes-ével. Úgy tűnik, hogy ezért a keddi interjú is elmarad.

Tisztelettel,

Victoria Karras

Később egy újabb email érkezett Taylor internetes postaládájába, amiben a következőt üzente neki a cég:

hirdetes
Helló Taylor,

Kérdéseid teljesen helyénvalóak, ezért szeretnénk rávilágítani saját álláspontunkra. Cégünk elsősorban olyan embereket keres, akik új kihívásokat és lehetőségeket keresnek. Hiszünk a kemény munkában, aminek segítségével vállalatunk elérheti céljait; éppen ezért kevésbé összpontosítunk a pénzügyi kompenzációkra. Vállalati kultúránk ilyen szempontból egyedi, de elsősorban az alkalmazottak belső motivációját tartjuk fontosnak.

Ezen okok miatt a fizetésről és egyéb juttatásokról feltett kérdésedet korainak tartjuk és nem összeegyeztethetőnek szervezetünk értékrendjével.

Úgy tűnik, hogy a pénzügyi kérdéseket nem mindegy, hogy mikor tesszük fel, mert még azt hihetik, hogy alkalmatlanok vagyunk a munkára.

Az ember ilyenkor elgondolkodik, hogy vajon akkor mikor lehet ezeket megkérdezni. Az emberek általában azért vállalnak munkát, hogy megfizessék őket. Teljesen ésszerű dolog kérdéseket feltenni a fizetésről, hiszen így tudhatjuk meg, hogy megéri-e a velünk szemben támasztott elvárások tekintetében.

Taylor úgy döntött, hogy az e-maileket megosztja az interneten, hogy segítsenek neki bojkottálni a SkipTheDishes-t.

A következő oldalon láthatjuk, hogy mi lett ennek az eredménye!

Taylornak sikerült az embereket hamar maga mellé állítania, az alábbiakban olvashatunk néhány reakciót a különös esetre, amelyben az internet rávilágít a vállalat hozzáállásának hibáira.

”inkább olyan alkalmazottat keresnénk, aki mindent megtesz nekünk, amíg minket nem érdekel, hogy éhenhal-e vagy sem”
hirdetes

ki nem állhatom, hogy egy állás megszerzése során még mindig úgy kell tennünk, mintha nem a pénz lenne az elsődleges okunk a munkavállalásra

”az érzés, amikor az, hogy fizetést vársz a munkádért ’nem összeegyeztethető a szervezet értékrendjével’

Talán manapság túlértékelik azt, hogy ha valaki enni szeretne.

”a fizetéssel és egyéb juttatásokkal kapcsolatos kérdéseket még azelőtt rendezni kellene, mielőtt a munkavállaló felteszi őket”
”az emberek nem azért akarnak ott dolgozni, mert meg vannak róla győződve, hogy a SkipTheDishes elhozza a világbékét, hanem mert szeretnének megélni valamiből.”

Miután Taylor története felkerült az internetre, a SkipTheDishes úgy döntött felveszi vele a kapcsolatot;

Szia Taylor,

A SkipTheDishes egyik társalapítója vagyok. Amikor olvastam a választ, amit kaptál, csalódtam abban, ahogy a kérdésedet kezelték és megértem a frusztrációdat. Mivel törődök Winnipeggel és az itt élő emberekkel ez igazán elszomorít. Holnap ráérnél ezt megbeszélni? Felhívhatlak.

Habár a SkipTheDishes valószínűleg nem az a szívtelenül kihasználó cég, amit az internetes közösség gondol, ez egy jó lecke volt a HR-es osztálynak a leendő munkavállalókkal való bánásmódról.


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Érdekességek Külföld

Szótár

Lánchíd

Lánchíd: A Széchenyi lánchíd a Buda és Pest közötti állandó összeköttetést biztosító... Tovább

A magyar tanya:

A magyar tanya: a klasszikus magyar tanya szintén hungarikumnak számít. Az igazi, hamisítatlan... Tovább

Tovább a lexikonra