Én nagyon boldog vagyok, és nem értem, miért kellett erre ilyen sokáig várni…Végre iskolakertekben fogják tanítani a nagyvárosi gyerekeket az életre, a cél az, hogy a jövő nemzedékeinek környezettudatossága erősödjön!
Országos iskolakert fejlesztési programot indít januárban az Agrárminisztérium, az Iskolakertekért Alapítvány, a Váci Egyházmegyei Karitász és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara! Ennek keretében tankertet hoznak létre különböző nagyvárosi iskolákban. A szuper kezdeményezésnek az a legfontosabb célja, hogy formálják a gyerekek szemléletét, mivel a jövő környezeti kihívásaival csak felkészülten, környezettudatos hozzáállással lehet szembenézni.
A szervezetek vezetői együttesen elmondták, hogy a jövő nemzedékeinek környezettudatosságát kötelességünk fejleszteni, mivel nélküle nem fog létezni élhető jövő. A fiatalok környezeti nevelésében mind a négy szervezet részt vesz, ehhez pedig a legjobb gyakorlóterep az iskolakert.
Az együttműködés alapja az iskolakertek iránti elkötelezettség, mely tükröződik korábbi kezdeményezéseikben is: ilyenek például az Agrárminisztérium 2018-ban elfogadott Városi Agrárpolitika szakpolitikai programja, az Iskolakertekért Alapítvány szakmai-módszertani fejlesztései, a Váci Egyházmegyei Karitász az egyházmegye területén indított iskolakert népszerűsítő és szakmai támogató munkája és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával együtt Nógrád megyében indított Földforgatók névre keresztelt agrár pályaorientációs pilot program.
A program első részére januárban kerül sor, ami az Iskolakerti Alapozó Program lett, melyet az Agrárminisztérium támogat, kidolgozója és lebonyolítója pedig az Iskolakertekért Alapítvány. A program második részeként iskolakerti tematikus modulok közös kidolgozása vette kezdetét. Ezek célja, hogy az iskolakerti tevékenységekben rejlő változatos oktató, nevelő lehetősége között minél több intézmény találja meg a saját pedagógiai céljainak és helyzetének megfelelőket.
Az iskolakertek nagy előnye, hogy nyitottságra, türelemre, felelősségvállalásra, illetve öngondolkodásra nevel, valamint felkelti az igényt az egészséges táplálék iránt, illetve nyitja az érdeklődést a mezőgazdasági és környezeti témájú pályaválasztás irányába. Az iskolakert gondozásával a nagyvárosi gyerekek megtanulják többek között természeti környezetük helyes és tudatos használatát, alapvető természettudományi tapasztalatokat szereznek és lehetőségük adódik gyakorlatban kipróbálni, élő folyamatok során alkalmazni a tanórákon tanultakat, áll a szaktárca közleményében.
Forrás: Fotó: Pixabay