A legendás Skála-Coop, és a legendás Skála Kópé reklámok

VN

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Akik a megfelelő években születtek, azok biztosan emlékeznek még arra, hogy milyenek voltak azok az idők, amikor nem a plázákba, hanem a Skála áruházakba mentünk karácsonyi ajándékokat beszerezni. Volt ennek az egésznek egy olyan jó kis régi szép időkbéli hangulata, nem igaz?

A legendás Skála-Coop

A Skála-Coop, vagy ahogyan sokszor emlegetjük, Skála a magyar kiskereskedelemben egy igen jelentős szerepet foglalt el annak idején. Gyakorlatilag mindenki itt szerezte be a mindenféle portékákat, hiszen nem igazán volt más választása akkoriban. Az első áruházukat, a Skála Budapest Nagyáruházat 1976. április 3-án nyitották meg, a második bolt, a Fehérvár Áruház megnyitására két évvel később, 1978. április 1-én került sor, innentől kezdve pedig sorra épültek az áruházak országszerte, és nem lehetett a népszerűségük elé állni. A Skála-Coop igazgatója,  Demján Sándor egy újfajta kereskedelmi gondolkozása hozta létre ezt az áruházláncot, hatalmasat kockáztatott, konkrétan fel kellett adnia a Gorsium ÁFÉSZ vezetőségi helyét az új vállalkozásért, de úgy látszik jó döntés volt. Hiszen már július végére kiderült, hogy a Skála még a tervezettnél is nagyobb forgalmat ért el, egészen pontosan száz nap alatt 5 millió vevő fordult meg az áruházban. A forgalom mértéke is túlszárnyalta az elvárásokat.

hirdetes
data-param-rel="" layout="responsive" width="480" height="270">

Skála-Coop, ahol minden kapható volt

A Skála évtizedeken át egyet jelentett a széles választékkal és a jó minőséggel. Igazából sokkal több volt, mint egy egyszerű áruház, hiszen a magyar kiskereskedelem teljes egészét meghatározta. Szerencsére minden nagyobb városban volt egy, valahogyan úgy kell elképzelni, mint most a plázákat. A Skála Nagyáruházhoz foghatót a magyar vásárlóközönség legfeljebb a szomszédos Bécs Mariahilfer Strasséján láthatott. Még maga Kádár is ellátogatott a Skálába, és elégedetten távozott. Hát kell ennél jobb marketing? Ami azt illeti, kell, és volt is nagyon jó marketingje a Skála-Coopnak.

A Skála Kópé

Az áruházlánc képi reklámfigurája, a Skála Kópé volt, akire nincsen olyan ember, aki ne emlékezne. Az egész dolog ötlete, Jarolics Béla a Skála marketingesé volt. A Skála kópé egy olyan vidám reklámfigura volt, ami nemzedékek legnagyobb kedvencévé vált. Az első hazai animációs reklámfilmet is Skála Kópéval a főszeremben készítették el. A reklámot Sas István rendezte, a zenét pedig Rusznák Iván írta. Sokan még biztosan emlékeznek ma is a szlogenekre:

hirdetes

„Én vagyok a Skála Kópé, szívem a vásárlóké!”
„Bemegyek, kijövök / De milyen jól kijövök / Ha bemegyek”

Még reklámarca is volt az áruháznak, méghozzá Komjáthy Ágnes személyében, aki bár eredetileg vevőszolgálatra jelentkezett, fotói alapján a Skála háziasszonya feladatot kapta meg. Hét évig volt az áruház reklámarca, meg is kapta a „Skála Ági” nevet.

A Skálában minden kapható volt

„A női osztályon minden megtalálható, ami a nőknek kell – például a divatáruk közelében található a kozmetikai osztály – a férfiak osztályán minden, ami a férfiaknak szükséges.” A Skálákban tényleg mindenféle volt, aki járt ezekben annak idején, az tudja, hogy az éttermektől kezdve, a kulcsmásoláson át, egészen a pedikűrig elérhető volt egy csomó-csomó minden. Ráadásul a vonalkódos rendszert is itt vezették be először.

De mutatjuk is a különleges karácsonyi Skála-Coop reklámot, elvégre karácsony közeleg!
 

Forrás: Kép: Fortepan / Tóth József Füles


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Belföld Érdekességek Magyar történelem Magyarország Magyarság Programajánló Szórakozás Történelem

Szótár

Népszokás fogalma

Népszokás fogalma: A kultúra hagyományozódás formája, melyben a nép ünnepe és... Tovább

Citadella

Citadella: Budapest egyik legnagyobb nevezetessége. A Citadella Budapest XI. kerületében, mely... Tovább

Tovább a lexikonra