Manapság nagyon nehezen képzelhető el az, ami 1990 október 25 és 28 között játszódott le Magyarországon: taxisblokád volt a fővárosban és több vidéki nagyvárosban egyaránt.
Más idők jártak akkoriban, a köztársaság mint államforma annyira gyerekcipőben járt, hogy Göncz Árpád még csak alig két hónapja volt Köztársasági Elnök.
Azonban nem csak Magyarországon, hanem a világ egyéb tájain is más szelek fújtak. A gazdasági változások akkoriban is mindennaposnak számítottak, azonban a 90-es években, részben a szocialista berendezkedésű államok világpiacon való megjelenése okán, más szelek kezdtek el fújni.
Első és legfontosabb lépés az volt, hogy 1990-ben az olaj világpiaci ára megduplázódott. Magyarországon az akkor már javában betegeskedő Antal József miniszterelnök éppen kórházi kezelésre szorult, amikor is a hazai taxisok a magyarországi benzináremelés ellen tüntetve három napra megbénították Budapestet és az ország több városát.
Hihetetlen adatok következnek: 65 %-os áremelés okán a benzin literenkénti ára 56 Ft-ra nőtt. A kormány lépése ésszerűnek volt nevezhető, hiszen mint utóbb mindenki számára kiderült, az országnak csak 3-4 napra volt elég az olajtartaléka.
A kezdeti időkben a taxisok követeléseit elutasították, hogy az akkor a fővárosban dolgozó 25.000(!) taxis úgy döntött, hogy megbénítják Budapestet és az ország több nagyvárának az életét.