Régen sokat játszottunk ugróiskolát, csakúgy, mint a gumis játékot. Te emlékszel még a szabályra? Ha nem, itt az idő, hogy felevendítsd és hogy bemutathasd az unokáknak!
Nincs olyan gyerek, aki ne tudna rajzolni és hoppkarikázni. Ha nem tudod, mi az, itt az ideje megtanulni!
Rajzolj tíz négyzetet a mellékelt rajz szerint (karcold a földre, krétával a betonra, vagy szalaggal a lakásodra). Minden négyzetnek 40-60 cm-esnek kell lennie egy oldalon, és a négyzeteket 1-10-ig kell számozni. Ezután minden játékos keressen meg egy lapos kavicsot vagy lapkát (a házban használhatsz alátétet vagy labdává alakított zoknit).
Így játszd az ugróiskolát!
A következők szerint a játékosok felváltva dobják és járják körbe az ugróiskolát:
Az első játékos az ugróiskola elé áll, és megpróbálja a kavicsot az egyes számú négyzetbe dobni; ha sikerül, a játékos egyik lábával beugrik, felveszi a kavicsot, egy ugrással megfordul, és a következővel kiugrik az ugróiskolából.
Ismétlések az ugróiskolában
Ismételd meg a folyamatot a második és a harmadik négyzetre, amikor legközelebb rád kerül a sor. A negyedik és az ötödik, valamint a hetedik és a nyolcadik mezőre is ugorj egy szórt ugrással, és fordulj egy szórt ugrással. Ha a játékos elhibázza a dobást vagy az ugrást, akkor "elbukja" az ugróiskolát, így a következő játékosnak lehetősége nyílik a dobásra. Amikor ismét dobásra kerül a sor, először abba a kockába kell dobnia, amelyikből leesett.
Amikor valaki befejezte az iskolát, azaz elérte az ugróiskola mind a tíz négyzetét, visszatér a dobóhelyzetbe, hátat fordít az ugróiskolának, és hátrafelé dobja a kavicsot. Ha az eltalálja az egyik négyzetet, akkor azt a négyzetet "elfoglalta"; jelölje meg (pl. rajzoljon egy kört vagy hagyjon ott egy kavicsot stb.), és a játék hátralévő részében át kell ugrania azt a négyzetet, átugorva azt.
Ha egy játékos, aki lefoglalt egy mezőt, elhagyja az ugróiskolát, visszaszerezheti azt. Ha a visszafelé dobott kavics az ugróiskolán kívül landol, a dobás sikertelennek minősül, és a játékos nem próbálkozhat újra. Ha több játékos van, a játékot lehet nehezíteni úgy, hogy addig játszunk, amíg az utolsó négyzetet is elfoglalja egy játékos, vagy lehet versenyben játszani, ahol az a játékos nyer, aki a legtöbb négyzetet foglalja el.
Ezért érdemes még minig játszani az ugróiskolát
Az ugróiskola egy szórakoztató játék, amelyet társakkal vagy egyedül játszhatsz, és amely segít fejleszteni a logikus, stratégiai gondolkodást, a térbeli tájékozódást, az irányérzéket és az egyensúlyt.