Óriási hiány lesz nemsokára bepótolva Budapesten, hiszen azon a a szakaszon, ahova tervezik az új hidat, közel s távol nincs átkelő. Nemsokára azonban megszűnik ez az állapot.
Hol is lesz pontosan az új Duna-híd? Az azóta már elbukott olimpiai pályázattal együtt gondolták megvalósítani az építményt. Illetve ez nem annyira pontos információ, mivel egyszer ugyanide már felvetődött egy híd ötlete, még 1994-ben.
Pályázat már nincs, átkelő azonban még lehet. Egy kicsit bonyolultan hangzik, azonban egyáltalán nem az. Tehát Észak-Csepelen keresztül köti majd össze a Galvani út vonalában dél-Budát, az M1/M7 bevezető szakaszát dél-Pesttel, a Jászberényi útig.
Szerencsére alaposan átgondolt szerkezetről van szó, hiszen kétszer három sávosra tervezik, hogy elbírja majd a rá nehezedő nyomást, melyet a későbbiekben a forgalom fog kifejteni. Ha azt nézzük, hogy az M1/M7 bevezető szakasza is össze lesz rajta keresztül kötve a már említett dél-pesti és dél budai résszel, akkor pontosan láthatjuk, hogy micsoda terhelés vár majd rá.
Jelenleg a pályáztatásnál tart az ügy. A kezdetekben 17 tervpályázat érkezett be itthonról és külföldről egyaránt. Az előminősítést követően 5 pályázónak maradt esélye, hogy az ő tervei alapján kezdődjön meg a kivitelezés. Döntés a jövő hétre várható.
Természetesen készült megvalósíthatósági tanulmány is, az új hídról és annak hatásáról. Eszerint az átkelő megépítésével 42 000 gépjárművel csökken a belvárosi hidak, illetve napi 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Már ezért megérné a beruházás. Kíváncsiak vagyunk a végeredményre, illetve, hogy ki mennyiért tudja megépíteni az elképzelései szerint. természetesen arról is befogunk számolni a későbbiekben!
Jelenleg a pályáztatásnál tart az ügy. A kezdetekben 17 tervpályázat érkezett be itthonról és külföldről egyaránt. Az előminősítést követően 5 pályázónak maradt esélye, hogy az ő tervei alapján kezdődjön meg a kivitelezés. Döntés a jövő hétre várható.
Természetesen készült megvalósíthatósági tanulmány is, az új hídról és annak hatásáról. Eszerint az átkelő megépítésével 42 000 gépjárművel csökken a belvárosi hidak, illetve napi 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Már ezért megérné a beruházás. Kíváncsiak vagyunk a végeredményre, illetve, hogy ki mennyiért tudja megépíteni az elképzelései szerint. természetesen arról is befogunk számolni a későbbiekben!