Nemsokára építik az új Duna-hidat Budapesten!

Pi

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Óriási hiány lesz nemsokára bepótolva Budapesten, hiszen azon a a szakaszon, ahova tervezik az új hidat, közel s távol nincs átkelő. Nemsokára azonban megszűnik ez az állapot.

Hol is lesz pontosan az új Duna-híd? Az azóta már elbukott olimpiai pályázattal együtt gondolták megvalósítani az építményt. Illetve ez nem annyira pontos információ, mivel egyszer ugyanide már felvetődött egy híd ötlete, még 1994-ben.

Pályázat már nincs, átkelő azonban még lehet. Egy kicsit bonyolultan hangzik, azonban egyáltalán nem az. Tehát Észak-Csepelen keresztül köti majd össze a Galvani út vonalában dél-Budát, az M1/M7 bevezető szakaszát dél-Pesttel, a Jászberényi útig.

Szerencsére alaposan átgondolt szerkezetről van szó, hiszen kétszer három sávosra tervezik, hogy elbírja majd a rá nehezedő nyomást, melyet a későbbiekben a forgalom fog  kifejteni. Ha azt nézzük, hogy az M1/M7 bevezető szakasza is össze lesz rajta keresztül kötve a már említett dél-pesti és dél budai résszel, akkor pontosan láthatjuk, hogy micsoda terhelés vár majd rá. 

hirdetes

Jelenleg a pályáztatásnál tart az ügy. A kezdetekben 17 tervpályázat érkezett be itthonról és külföldről egyaránt. Az előminősítést követően 5 pályázónak maradt esélye, hogy az ő tervei alapján kezdődjön meg a kivitelezés. Döntés a jövő hétre várható. 

hirdetes

Természetesen készült megvalósíthatósági tanulmány is, az új hídról és annak hatásáról. Eszerint az átkelő megépítésével 42 000 gépjárművel csökken a belvárosi hidak, illetve napi 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Már ezért megérné a beruházás. Kíváncsiak vagyunk a végeredményre, illetve, hogy ki mennyiért tudja megépíteni az elképzelései szerint. természetesen arról is befogunk számolni a későbbiekben!

Jelenleg a pályáztatásnál tart az ügy. A kezdetekben 17 tervpályázat érkezett be itthonról és külföldről egyaránt. Az előminősítést követően 5 pályázónak maradt esélye, hogy az ő tervei alapján kezdődjön meg a kivitelezés. Döntés a jövő hétre várható. 

Természetesen készült megvalósíthatósági tanulmány is, az új hídról és annak hatásáról. Eszerint az átkelő megépítésével 42 000 gépjárművel csökken a belvárosi hidak, illetve napi 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Már ezért megérné a beruházás. Kíváncsiak vagyunk a végeredményre, illetve, hogy ki mennyiért tudja megépíteni az elképzelései szerint. természetesen arról is befogunk számolni a későbbiekben!


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

Buda

Budapest városrésze, mely inkább gyűjtőfogalomnak tekinthető.A közhiedelem szerint ez a... Tovább

Kulcsár Győző

Kulcsár Győző: Magyarországnak 3 4-szeres olimpiai bajnoka van, Kulcsár Győző az egyik... Tovább

Tovább a lexikonra