Újra alkották a legendás Moszkvics autót, ilyen lett a Moszkvics 2020-as változata

VN

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Régi idők szép emlékeit idéz vissza a híres-neves szovjet autó, a Moszkvics. A Moszkvics egy Moszkvában gyártott szovjet autómárka volt, ami elég népszerű volt a keleti blokk országiban. És most egy designer, Roman Priadko újra alkotta a legendás autót.

A legendás Moszkvics

Lehetett a Moszkvicsot szeretni, és lehetet nem szeretni, nagyon sok választása nem volt még akkoriban az embernek. Az autó piac, meg úgy egyébként más piac sem volt telis-teli mindenféle földi jóval, mint manapság. Volt ez és a Lada. Manapság, ha az ember autót akar venni, valóságos kihívás, hogy minden márkának, típusnak utánanézzen, kész örökkévalóság, és akkor már a különböző tartozékokról, felszereltségről nem is beszéltünk. Régen ez azért teljesen máshogyan volt. A Moszkvics márkát azt hiszem senkinek sem kell bemutatnom, de a történetét talán nem sokan ismeritek. Úgyhogy tekintsünk vissza egy kicsit közösen, hogy hogy is indult az egész!

A Moszkvics története

Kicsit furcsán hangzik, de a Moszkvics autók története nem Moszkvában, hanem az Egyesült Államokban indult el. Hogy micsoda? Igen jól hallod, történt ugyanis hogy az amerikai Ford és az orosz vezetés megállapodást kötött 1929-ben, hogy Moszkvában autógyár létesül, amelyben az amerikaiak által telepített eszközökkel készülnek majd autók, ennek köszönhetően pedig 1930 végén a moszkvai KIM Állami Gépkocsi-összeszerelő Üzemben el is indult a termelés, gördültek ki a Ford modelljei a gyárból. De az 1930-as évek közepére a KIM az időközben létrejött új GAZ üzem érdekkörébe került, így a Ford gyártása befejeződött, és GAZ teheratók gyártására álltak át, kis idő múlva önállósodott az üzem személyautók gyártására rendelkezett be és elnevezése Moszkvai KIM Autógyárra módosult. A mindenki által ismert olcsó népautó kifejlesztésére a második világháborút megelőzően került csak sor. Az igazi fordulópont pedig megint csak nem Moszkvához fűződik, hanem egy másik országhoz: A Moszkvics születése 1945 után valósult meg, amikor is jóvátételi zsákmányolás címén a szovjetek hazavitték az Opel branderburgi gyárának felszerelését, valamint egy kiskocsi terveit, és ezek alapján újra szervezték a KIM üzem, 1947-től készültek az Opel Kadett-másolat Moszkvicsok, a közismert 400-as típus különféle változatai. A jelmondata az volt, hogy egy autó, ami a zord Moszkvai körülmények között is megállja a helyét. A Moszkvics persze a nyugati fejlett technológiákkal nem tudta tartani a versenyt. Na de idén újjászületett! Lapozz és mutatjuk is hogyan, imádni fogod!

hirdetes
 

hirdetes

De mielőtt lapoznátok (amit semmiképpen se feledjetek), nosztalgiázzunk kicsit, és elevenítsük fel a régi szép időket, és a megannyi élményt, amit a Moszkvics segítségével élhettünk át ezekkel a régi képekkel! Kattintsatok a képre, és lapozzátok végig a galériát, de ne felejtsetek el átlapozni a következő oldalra sem, ahol a modern változatot mutatjuk be!

#GALERIA-79#

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Alkotás Érdekességek Hírek Magyar történelem Retró Történelem

Szótár

Medve-tó – Szováta

Medve-tó  – Szováta: Medve-tó, Erdély:A világ legnagyobb heliotermikus tavának... Tovább

Somló

Somló: A Balaton-felvidéknek 9 tanúhegye van, a Somló közülük az egyik. A Balaton-felvidéki... Tovább

Tovább a lexikonra