Rendelettel változtatják meg az Aldi, Lidl, Auchan, Penny, Spar és Tesco áruházláncokat

ZH

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A frissen életbe lépett jogszabály hozzájárul az élelmiszer-kereskedelem átláthatóságához, kötelezve az Auchan, Aldi, Lidl, Penny, Tesco és Spar áruházláncokat, hogy kövesség a rendelet utasításait.

Megjelent a rendelet, amit az áruházláncoknak kötelező lesz betartaniuk Magyarországon


Az Auchan, az Aldi, a Lidl, a Penny, a Tesco és a Spar számára új kihívásokkal kell szembenézniük, hiszen egy friss jogszabály életbe lépett, melynek értelmében kötelezővé vált feltüntetni, ha egy termék kiszerelése változik. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a kereskedőknek, akik éves bevételük tekintetében az 1 milliárd forintot meghaladják, kötelességük tájékoztatniuk a vásárlókat a termékek kiszerelésében bekövetkezett változásokról.

A "Zsugorfláció" és az új jogszabály


A "zsugorfláció", "zsugorinfláció", "lopakodó áremelés" olyan kifejezések, melyek az élelmiszer-gyártók és -kereskedők gyakorlatát jellemzik, amikor egy termék kisebb kiszerelésre vált a fogyasztók számára anélkül, hogy az árak mértéke arányosan csökkenne vagy változna. Ezen jelenség megakadályozása és a fogyasztói átláthatóság növelése érdekében hozták létre az új jogszabályt.

hirdetes

Kötelező feltüntetés és tájékoztatás


A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint, ha egy előrecsomagolt termék kiszerelése változik, a kereskedő köteles erről tájékoztatást adni az érintett termék kereskedelmi forgalmazásának megkezdésétől számított 2 hónapig. A változásnak tartalmaznia kell a kiszerelés változására utaló és a kereskedelemért felelős miniszter által meghatározott tartalmú és formájú figyelemfelhívó tájékoztatást. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az adott termék 2020. január 1. és 2023. július 1. közötti időszakban történő forgalmazásának az a kiindulópontja, amely alapján a kiszerelés változását meg kell jelentetni.

Az áruházláncok válasza és az új kihívások


A jogszabály célja az, hogy megakadályozza az árak lopakodó emelkedését, valamint növelje a fogyasztók tudatosságát az élelmiszer-kiszerelések változásai kapcsán. Az Auchan, Aldi, Lidl, Penny, Tesco és Spar, mint az élelmiszer-kereskedelem vezető szereplői, most az új kihívásokhoz alkalmazkodva kereshetik a megfelelő megoldásokat.

hirdetes

Az intézkedés háttérben és az üzleti stratégiák változása


A jogszabály kialakításánál figyelembe vették a "projekt reális üzleti terven alapul" elvet, és hangsúlyt fektettek a hosszú távú fenntarthatóságra. A változások azt is szolgálják, hogy hozzájáruljanak a turisták költekezésének növeléséhez és a látogatószám emeléséhez a strandszezon kitolásával, például a horgász stég, a homokozó és a park egész éven át tartó látogathatóságával. Az üzleti stratégiák változásaival a fogyasztói bizalom erősítése és az átláthatóság fokozása kerül előtérbe.


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Belföld Érdekességek Ételek Európa Gasztronómia Hírek Kirándulás Külföld Magyar Magyar történelem Magyarország Magyarság Programajánló Regény Retró Sport Szórakozás Technológia Történelem Utazás

Szótár

Zsóri gyógy és strandfürdő

Zsóri gyógy és strandfürdő: A Zsóry Gyógy- és Strandfürdő Mezőkövesd gyógyvizű... Tovább

Széchenyi-díj

Széchenyi-díj: Széchenyi-díj magyar állami kitüntetés, a korábbi Állami Díj helyett... Tovább

Tovább a lexikonra