Coca-Cola 127 évvel ezelőtt adta el az első üveg üdítőitalát és azóta is töretlenül a legkeresettebb üdítőital szerte a világon! Mi a Coca-Cola sikerének a titka?
Miért jött létre a Coca Cola?
Tudtad, hogy a Coca Cola nem is azért lett kitalálva, hogy a moziban igyuk a film alatt, hogy a gyerekek ezt vegyék a sulibüfében és a hosszúra nyúlt estéken is ez legyen az egyik legsűrűbben fogyasztott ital? Bizony, nagyon más szerepet töltött be eredetileg a Coca Cola. Ugyanis a Coca Cola szirup eredetileg fejfájás és gyomorpanaszok ellen készült máig titkos recept szerint 1885-ben. A feltaláló a receptet és az értékesítés jogát 1888-ban eladta Asa Candler-nek. Az eredeti italban a kóla dió mellett többek között kokain is volt, ezt azonban 1906-ban az Amerikai Egyesült Államokban betiltották, és az italban koffeinnel helyettesítették a kokaint. Így lett koffein tartalmú az ital.
A megvásárlás után az offenzív és vevőorientált marketingtaktikájának köszönhetően elérte, hogy a 20. század során a Coca-Cola uralta az üdítőitalok teljes piacát. Kapott bizony hideget és meleget is, hiszen számos kritika érte egészségügyi hatásai, illetve a cég üzleti módszerei miatt, de ez nem volt elegendő ahhoz, hogy az emberek ne nyúljanak érte az üzletek polcain. A márka napjainkig népszerű maradt, sőt ma is a legkeresettebb üdítőital világszerte.
Ma már többféle ízű Coca-Cola kapható. A leggyakoribb ízvariáns a csökkentett energiatartalmú Coca-Cola Light (Diet Coke), de létezik cukor- és koffeinmentes változat (Diet Coke Caffeine-Free), cseresznyés ízesítésű (Cherry Coke), vaníliás ízesítésű (Vanilla Coke) valamint citrom-, lime- és kávéízű változat is kapható.
Ilyen volt a 2020-as évben a Coca Cola karácsonyi rekláma:
A Coca Cola talán ma már szükségesnek sem mondható kampányokat indít. Miért gondoljuk úgy, hogy szükségesnek nem mondható? Mivel minden reklám és minden média tartalom nélkül is mindenki ismeri és mondhatni, hogy mindenki nagyon szereti is a terméküket. Talán ha nem lenne ilyen magas szintű a marketing stratégiájuk is ugyan annyira keresett lenne... De az is kétség kívüli, hogy a legsikeresebb karácsonyi reklámokat is a Coca Cola csapata gyártja, olyan szinten, hogy egy azon reklámról beszél az egész világ. Tehát azok számára akik reklámgyártás területen helyezkedtek el, mindig egy elöljáró példa a Coca Cola felépített marketing stratégiája, hiszen valamit nagyon jól csinálnak. És ezt kamatoztatják az utcákon megjelenő plakátokon is, amit meglátva tuti, hogy mindenki megkíván egy üveg Coca Colát!