4. Gondolkodjunk a vásárló fejével
A legfontosabb dolog, amit egy cég tehet annak érdekében, hogy megőrizze vásárlóit, a bizalom kiépítése. A hangsúly nem a terméken van, hanem azon cselekedeteken melyek segítenek a vásárló számára eloszlatni a vásárlással kapcsolatos félelmeit és ezáltal nyugodtan meg tudja, hozni a vásárlással kapcsolatos döntéseit. A megfelelő kommunikáció segítségünkre lehet abban, hogy lojális követőket gyűjtsünk magunknak, akik nem csak a nehéz időszakban, hanem az időszakon kívül is készek lesznek támogatni a vállalkozást.
5. Mindenki online értékesítsen?
Ami offline működik, az nagyon valószínű, hogy online már nem fog. Aki most a helyzet miatt kényszerült abba a helyzetbe, hogy online kell értékesítsen, elengedhetetlen, hogy nyitott szemmel járjon és próbáljon magára ölteni egy teljesen más szemléletmódot. Az online felületnek, a csomagolásnak az ügyintézés folyamatának mind vissza kell adnia azt a szemléletmódot, amit az offline vásárlás nyújtott. Tedd könnyedebbé a választást és alkalmazz olyan marketing elemeket, melyek megkönnyítik a döntést. Például az első csomag mellé járjon kupon, amely a további vásárláskor beváltható. Fontos, hogy a kezünkbe tartsuk a helyzetet.
+ 1 Az egyenesség a legfontosabb
Legyünk őszinték és a kommunikációnk a valóságot tükrözzék. A vásárlók pontosan tudják, hogy ez a helyzet az értékesítők számára is nagyon nehéz és akadályokkal teli.
Remélem, a tippek sokak segítségére lesznek és sikerül mindenkinek felkészülni az elkövetkezendő időszakra, vagy rendelkezik olyan kidolgozott stratégiával, amely a válságos időszakban megóvja vállalkozását. Fontos továbbá a rendszeres tájékozódás a rendkívüli szabályokról és korlátozásokról.