Csupán egy egyszerű kérdést tett fel jövendőbeli munkaadóinak, akik erre azzal reagáltak, hogy megállították a felvételi folyamatot! Ezt mindenkinek tudnia kell!
Az állásinterjúk szinte minden esetben az önfényezés helyszínei. A munkáltató kihangsúlyozza, hogy milyen kedvező lehetőség nekik dolgozni, és nem csak a karrier szempontjából. A munkavállaló pedig természetesen megpróbálja minden esetben eladni magát, hogy minél jobb esélye legyen az állás megszerzésére.
Taylor Byrnes telefonos interjút folytatott a SkipThe Dishes nevű kanadai ételszállító vállalattal. A cég látta Taylorben a munkához szükséges potenciált, és mivel jó esélyei voltak, Taylor rákérdezett a fizetésre és egyéb juttatásokra, amikre jogosult lesz, ha felveszik.
Taylor a következő kérdést tette fel emailjében:
Még egy kérdést szerettem volna feltenni. Amennyiben megkapom az állást, nagyjából milyen órabérre számíthatok? Béren kívüli juttatásokban is részesülök? Elnézést, de ezt úgy gondoltam, hogy most kell megkérdeznem. Köszönöm a türelmet és szép napot kívánok :-)
Minden jót,
Taylor Byrnes
Természetesen teljesen magától értetődő, hogy az ember szeretne tisztában lenni jövedelmével egy adott pozícióban – hiszen elképzelhető, hogy van egy minimum összeg, amire havonta szüksége van például az albérlet vagy a számlák kifizetésére. Ehhez képestváratlan válasz érkezett egyszerű kérdésére!
Lássuk a következő oldalon!
A Victora nevű HR-es munkatárs a következő választ küldte Taylor kérdésére a bérezést illetően:
Kérdéseid alapján úgy gondoljuk, hogy prioritásaid nem egyeznek a SkipTheDishes-ével. Úgy tűnik, hogy ezért a keddi interjú is elmarad.
Tisztelettel,
Victoria Karras
Később egy újabb email érkezett Taylor internetes postaládájába, amiben a következőt üzente neki a cég:
Kérdéseid teljesen helyénvalóak, ezért szeretnénk rávilágítani saját álláspontunkra. Cégünk elsősorban olyan embereket keres, akik új kihívásokat és lehetőségeket keresnek. Hiszünk a kemény munkában, aminek segítségével vállalatunk elérheti céljait; éppen ezért kevésbé összpontosítunk a pénzügyi kompenzációkra. Vállalati kultúránk ilyen szempontból egyedi, de elsősorban az alkalmazottak belső motivációját tartjuk fontosnak.
Ezen okok miatt a fizetésről és egyéb juttatásokról feltett kérdésedet korainak tartjuk és nem összeegyeztethetőnek szervezetünk értékrendjével.
Úgy tűnik, hogy a pénzügyi kérdéseket nem mindegy, hogy mikor tesszük fel, mert még azt hihetik, hogy alkalmatlanok vagyunk a munkára.
Az ember ilyenkor elgondolkodik, hogy vajon akkor mikor lehet ezeket megkérdezni. Az emberek általában azért vállalnak munkát, hogy megfizessék őket. Teljesen ésszerű dolog kérdéseket feltenni a fizetésről, hiszen így tudhatjuk meg, hogy megéri-e a velünk szemben támasztott elvárások tekintetében.
Taylor úgy döntött, hogy az e-maileket megosztja az interneten, hogy segítsenek neki bojkottálni a SkipTheDishes-t.
A következő oldalon láthatjuk, hogy mi lett ennek az eredménye!
Taylornak sikerült az embereket hamar maga mellé állítania, az alábbiakban olvashatunk néhány reakciót a különös esetre, amelyben az internet rávilágít a vállalat hozzáállásának hibáira.
Talán manapság túlértékelik azt, hogy ha valaki enni szeretne.
Miután Taylor története felkerült az internetre, a SkipTheDishes úgy döntött felveszi vele a kapcsolatot;
A SkipTheDishes egyik társalapítója vagyok. Amikor olvastam a választ, amit kaptál, csalódtam abban, ahogy a kérdésedet kezelték és megértem a frusztrációdat. Mivel törődök Winnipeggel és az itt élő emberekkel ez igazán elszomorít. Holnap ráérnél ezt megbeszélni? Felhívhatlak.
Habár a SkipTheDishes valószínűleg nem az a szívtelenül kihasználó cég, amit az internetes közösség gondol, ez egy jó lecke volt a HR-es osztálynak a leendő munkavállalókkal való bánásmódról.