Az atlantai cég ismét nagy ígéretet tett – „még ikonikusabb” ízt ígér a Coca-Colának, pedig az üdítő rajongói még biztosan emlékeznek az 1985-ös New Coke-botrányra.
A Coca-Cola a hetekben bejelentette, hogy meg szeretnék változtatni az egyik legnépszerűbb terméküket, a Coke Zero-t. A klasszikus kalóriamentes változatot 2005-ben dobták először piacra.
Eddig a cég egyszer változtatta meg csupán receptjét, ekkor viszont az Egyesült Államokban egy teljes nemzetet sikerült felháborítania. Most ismét ezt kockáztatja meg bejelentésével, miszerint ebben az esetben nem csak ízvilágát tervezik megváltoztatni a cukormentes üdítőnek, de megjelenését is.
Az ötletet rendkívül változatosan fogadták világszerte. Van, aki az 1985-ös botrányt emlegette, amikor azt már több mint harminc éve is azzal a hasonlattal jellemeztek, miszerint „amikor egy sportoló jó, akkor őt a szakmájában Michael Jordannek emlegetik, amikor viszont egy új, katasztrofális termék jelenik meg, az a gyár „New Coke”-ja”.
A régről emlegetett botrány
Akkoriban az új ízvilágot sokkal lágyabbra, illetve édesebbre tervezték volna, így az eredeti receptjükben változtattak kisebb mértékben. Ekkor biztosak voltak a dolgukban, így az ízesítést kukoricaszirupra cserélték.
Akkoriban többen is nyilatkoztak - egy nő azt vallotta, hogy túl édes, a régi jobban ízlett neki, de rajta kívül számos felháborodásról beszélhettünk, miszerint többekben felmerült a kérdés, hogy miért változtatták meg a már bevált ízvilágot, miért kellett ekkora ballépést tenni.
A Coca-Cola fogyasztók rendkívül mérgesek voltak, követelték, hogy térjenek vissza az eredeti receptre – ebből pedig a Pepsi húzott hasznot, a ’80-as évek kóla háborújában.
Az ital rajongói aláírást gyűjtöttek, még nem akkora nyomást helyzetek a cégre, hogy kénytelenek voltak „behódolni” a kérésnek - az eredeti ízvilággal megjelent a Coca-Cola Classic.
Most is erre számíthatunk?
Az imént említett marketingbukással pont az ellenkezőjét érte el a cég, mint amit szeretett volna.