A Pepsi óriási lehetőséget kapott, az új ízvilágnak nem, hogy nem sikerült felvennie a konkurens céggel a versenyt – az ügyfélszolgálatra akkoriban megközelítőleg naponta 1500 fogyasztói panasz érkezett. Olyan visszhangja volt a történteknek, hogy egy sitcomban is utaltak rá a felháborodás kapcsán.
„Új doboz, új összetétel”
Ezzel a címszóval találkozhatunk a napokban a Coca-Cola részéről.
Már most többen reagáltak, miszerint reménykednek benne, hogy a cég készül egy másik tervvel is, abban az esetben, ha megismétlődne a múlt botránya.
Az eredeti kóla receptje nem mellesleg féltve őrzött titok mind a mai napig, amit csak néhány nyilvánosság előtt névtelen alkalmazott ismerhet. John Pemberton halála előtt csupán négy emberrel osztotta meg saját receptjét, melyet később Asa Candler vásárolt meg hagyatékából, megalapította a Coca-Cola Companyt. Kezdeményezte a reklámot, valamint még az alapítás évében a szellemi tulajdon védelmében titkosította a receptet – bár számos összetétel kering az üdítővel kapcsolatban, mégis állatják, hogy az eredeti recept szigorúan bizalmas.
Most is várható vajon botrány?
Manapság ugyanakkor az üdítőfogyasztók könnyebben képesek megbarátkozni azzal, hogyha változtatnak egy-egy recepten. Erre remek példa, hogy a botrány eltelte óta számos szesz ízvilága kapott kisebb-nagyobb változást – megjelent nem egy ízesített vodka, akár lime, akár barack aromával, valamint a sörfőzdék, kólagyárak is belekóstoltak a gyümölcsös ízvilágba.
Emellett ezalkalommal megígérte a cég, hogy nem változtat az eredeti összetevőkön melyek között olyan alapanyagok szerepelnek, mint a szénsavas víz, a koffein, karamellszínezék, foszforsav, kálium-benzoát, valamint aszpartám.