A mai cikkben a közösségi médiában történt érdekességekről lesz szó, illetve arról, milyen hatást gyakorol az életünkre. Ha valaki kíváncsi arra, milyen változások és érdekességek történnek ebben a szektorban, a továbbiakban megtudhatják.
Összeolvad a Messenger és az Instagramm
A két közösségi média óriást nem hiszem, hogy bárkinek be kell mutatnom. Ha mégis akkor egy pár szóban: Az Instagramm a világ legnépszerűbb képmegosztó felülete. A Messenger pedig a Facebook kifejezetten üzenet váltásra dedikált szolgáltatása, ami szintén óriási felhasználó bázissal rendelkezik.
A Facebook-ot egyre jobban foglalkoztatja, hogy a különféle szolgáltatásainak üzenetküldőit egymásba gyúrja. Ez nem azt jelenti, hogy eltűnik az egyik vagy a másik, hanem azt, hogy például a Messengerből simán lehet majd üzenetet küldeni az Instagram Directbe, illetve akár a WhatsAppba. Eddig csak hírek voltak ezekről a törekvésekről. Most viszont mi is szemtanúi lehetünk ezeknek a változásoknak.
Amerikában, aki frissítette az alkalmazásokat, annak automatikusan felajánlja az a lehetőséget, hogy a platformok között áthidalva az Instagrammra kapja meg a Messengerről elküldött üzenetet.
Nem tudni, hogy mennyire gyorsan fognak elérni minket ezek a folyamatok, de abban biztosak lehetünk, hogy hamarosan ránk is sor kerül majd. Valamint arra is számíthatunk, hogy a Facebook másik üzenetküldő felülete a WhatsApp is be fog csatlakozni ebbe a változásba.
Hanyagok vagyunk a jelszavakkal
Egy piackutató cég a Google megbízásából végzett adatbiztonsági felmérést, amiből kiderül, hogy a hazai felhasználók jelentős része egyáltalán nem fordít kellő figyelmet a jelszavai biztonságára, és teljesen felkészületlenek az adathalász támadásokkal szemben is.
A kutatás során a résztvevők mind 18 év fellettiek voltak és öt darab jelszavaikkal kapcsolatos kérdésre kellett válaszolniuk, online kérdőív keretein belül.
A piackutatás legfontosabb konklúziói:
Mindössze a megkérdezett felhasználók 33 százaléka használ eltérő jelszavakat a különböző online szolgáltatásokhoz, míg 28 százalék csak néhány online felületen variál, 7 százalék pedig minden felületen ugyanazt a jelszót alkalmazza.
Csak a megkérdezettek 13 százaléka használ erős jelszavakat, ami azt jelenti, hogy a jelszó kis és nagybetűt, valamint számokat és szimbólumokat is tartalmaz.
24 százalék fél attól, hogy egy fiók feltörésnek esik áldozatául.
56 százalék használ kétfaktoros azonosítás valamelyik online fiókjához.