A Facebook eszeveszetten törli a koronavírusossal kapcsolatos álhíreket
A Facebook rendszeresen közzéteszi, hogy milyen eszközökkel moderálja a saját felületét, így volt ez az elmúlt időszakban is.
A jelentés szerint 2020 második negyedévében összesen 7 millió olyan bejegyzést távolítottak el az oldalról, ami a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban terjesztett hamis információt. Olyanokról beszélnek, mint nem valós megelőzési módszerek vagy hatásosnak beállított, valójában viszont ezek egyáltalán nem hatásosak.
A legtöbb, 22,5 millió eltávolított felhasználói tartalmat amúgy azért törölték az elmúlt három hónapban, mert gyűlöletbeszédet tartalmaztak. Ez igen jelentős emelkedés az előző negyedévi 9,6 millió letiltott poszt után. A cég szerint a tartalmakat felügyelő rendszer fejlődése áll az emelkedés mögött.
Ezen kívül 8,7 millió bejegyzést azért kellett törölni, mert valószínűleg valamilyen közük volt terrorszervezetekhez, 4 milliót pedig azért, mert úgynevezett szervezett gyűlölködő csoportoktól származtak.
A Facebook mindazonáltal azt állítja, hogy április óta hatékonyabban automatizálják a tartalomellenőrzési rendszerüket, mert a járvány miatt kevesebb moderátorra van kapacitás. Ez viszont megnehezítette az olyan tartalmak kiszűrését, amik negatív cselekedetekre buzdították a felhasználókat.
Facebook majdnem megkétszerezte a negyedéves nyereségét
A vártnál nagyobb lett a Facebook nyeresége és bevétele a második negyedévben.
A június végével záródott három hónapban az adózott eredmény 98 százalékkal, 5,18 milliárd dollárra, részvényenként 1,8 dollárra ugrott az egy évvel korábbi 2,62 milliárd dollárról, részvényarányosan 0,91 dollárról. A bevétel 11 százalékkal, 18,69 milliárd dollárra nőtt. Elemzők kisebb, 1,39 dollár részvényarányos profitra és szerényebb, 17,34 milliárd dollár bevételt jósoltak.
A közösségi hálózatba havonta legalább egyszer becsatlakozók száma június végén 2,7 milliárd volt, az egy évvel korábbihoz képest 12 százalékkal több. A negyedévben napi átlagban használók száma ugyancsak 12 százalékkal, 1,79 milliárdra emelkedett.
A Facebook reklámbevétele a negyedévben 10 százalékkal, 18,321 milliárd dollárra nőtt, a kiadása ezzel párhuzamosan 4 százalékkal, 12,724 milliárd dollárra emelkedett.