Utazz vissza az időben az Ikarus járatain!

Bettina

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Történelmi utazásra viszünk az Ikarus járatain! Szállj fel te is és utazz az időben. 

Az Ikarus egyike a magyar ipar egy időben legsikeresebb, valóban világhírű márkaneveinek. Az állami autóbuszgyár történelme1895-ig nyúlik vissza, viszont története Ikarus néven csak a második világháború után kezdődött el, viszont azóta is tart!  Az Ikarus mint állami vállalat az 1970-es - 1980-as években fontos szerepet töltött be. Talán nem is gondoltad volna, hogy nem csupán a KGST-országok piacán töltött be fontos szerepet, hanem a világpiac egyéb országai körében is!

Emlékszel amikor még ezeken a buszokon utaztunk? 

#GALERIA-83#

Ez az egyik legjobb fotó arról, hogy emlékeztessen minket arra, hogy milyen volt régen és milyen most...:) Igazán kihozzák magukból ezek a régi buszok a maximumot, ugyanis rengeteg ilyen régi Ikarus busz van mai napig forgalomban, talán azt is megmerném kockáztatni, hogy nagyjából 50-50 %-arányban vannak a régi és az új buszok.

Nagyon látványos volt a 2018-as tapolcai Ikarus találkozó:

Az Ikarus tragikus balesete, amit nem lehet elfelejteni

hirdetes



Sajnos az Ikarus buszokat is érte szörnyű baleset. A Ferihegyi gyorsforgalmi úti felüljáróról a vasúti pályára zuhant Ikarus 60 autóbusz, 1960. június 16-án. Ez a szörnyű baleset 13 halálos áldozatot követelt. A budapesti reptér felé vezető útszakasz sajnos máig is szép számmal gyűjti áldozatait, és úgy tűnik, régen sem volt más a helyzet, még akkor sem ha kevesebb számmal haladtak autók ezen szakaszon. 

Ez volt a hatósági közlemény erről a balesetről:

“A Fővárosi Autóbuszüzem Ikarus 60-as típusú autóbusza a gyorsforgalmi út korlátját áttörve a MÁV pályatestre zuhant 16.35-kor. A buszon tartózkodó 43 személy közül 13 meghalt (talán a vezető is), 23 súlyos, 3 könnyű sérülést szenvedett. Az anyagi kár 130 ezer Ft.A 193-as busz a Ferihegyi repülőtérre indult a Dorottya utcából 16,15-kor .Baj nélkül jutott el Kőbánya-Kispestig. Útközben a vezető többször hátrafordult, valószínűleg a sebesség élvezetét jelezve. A hídra vezető kanyar végén a kocsi jobb oldali kerekei a nagy sebesség és a vezető figyelmetlensége folytán nekiütköztek a 20 cm magas járdaszegélynek. A sofőr fékezett, de ennek ellenére a kerekek 6 méteren keresztül horzsolták azt, majd az első kerék felkapott a 80 cm széles járdára. Ekkor még a busz kb. 40-50 km/h sebességgel haladt. A vezető, hogy a korlátnak ütközést elkerülje hirtelen balra rántotta a kormányt, de már nem fékezett. Valószínűleg megdermedt a veszélyérzettől, így a kocsi áttért a baloldalra, áttörte a vaskorlátot és 15 métert repülve a 9 méteres magasságból leesve a vasúti töltés oldalába fúródott és bal oldalára dőlve állt meg.A vizsgálat során felmerült, hogy egy szemből érkező szgk. kényszerítette hirtelen irányváltoztatásra a buszt, ezzel okozva annak tragédiáját. Mint kiderült ennek vezetője, aki egyben az egyetlen külső szemtanú is volt, az esemény bekövetkeztekor reflexszerűen fékezett és a helyszíntől kb. 35 m-re megállt, annak előidézésében nem volt szerepe.” 

hirdetes

Kép: Fortepan –  Adományozó: Budapest Főváros Levéltára / BRFK helyszínelési fényképei – Képszám: 187159

Néhány érdekességet olvashatsz az Ikarus történelméről a következő oldalon!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Utazás

Szótár

Nyugati Pályaudvar

Nyugati Pályaudvar: Fővárosunk egyik fejpályaudvara, melyet még az 1800-as évek végén... Tovább

Magyar parlagi szamár

Magyar parlagi szamár: Az időszámítás előtt négyezer évvel Afrikában élt, és a Földközi... Tovább

Tovább a lexikonra