Érdekességek az Ikarus-ról
- A gyárat 1895-ben Uhri Imre alapította, eredeti célból lópatkoló műhelyként
- 1810-től vasúti kocsit felújításával kezdett el foglalkozni a gyár
- 1924-ben a legnagyobb megrendelést megkapta a MÁV-tól
- Az üzemnek egyre több problémája volt, ezért 1926-ban befejezi a vasúti kocsik felújítását
- 1927-ben mutatják be az első autóbuszt, ami egy 1920-ban tervezett Mercedes-Benz busz licence alapján készült
- MAVART 1928-ban 60 db buszt, a BSZKRT 1929-ben több mint 100 db buszt vásárolt ebből a típusból
- 1928-ban kezdődő világválság miatt bezárt a gyár
- 1937-ben visszavásárolja az Uhri család, újra kezdi a termelést
- a termelés leáll 1944 és 1947 között
- 1947-ben a még Uhri Zsigmond kezében lévő gyár 50db-os megrendelést kap a fővárostól
- 1948-ban államosítják a gyárat
- Az államosítás alatt egyesítik az IKARUS repülő gyárral, így születik az IKARUS KAROSSZÉRIA- ÉS JÁRMŰGYÁR