hirdetes

Sose volt ilyen rossz állapotban a balatoni bringaút…

Sz.F.

Megérkezett a tavasz, lassan itt a nyár is, egyre melegebb van, az emberek pedig célba veszik a magyar tengert. És ha már ott vannak, biciklire pattannak, csak úgy, mint mi, minden évben. Idén is tervezzük, hogy körbe tekerjük a tavat, most van egy kis felkészülési időszakunk, de ekkorát még sosem csalódtunk a balatoni kerékpárútban…

Sose volt ilyen rossz állapotban a balatoni bringaút…

Alapvetően igazi bringaútról az Északi Parton beszélhetünk, hiszen Kenesétől Zamárdi végéig az úton visz végig a jelzés, ezért a legtöbben inkább a Kenese-Tihany részt választják túrázáshoz. Mi is az északi parton szoktunk a legtöbbet tekerni, tavaly még minden rendben volt. Persze, az út mentén lévő fák gyökerei már akkor is kicsit amortizálták az aszfaltot, de ettől nagyobb gondunk nem volt, és ekkor azt kívántuk, hogy ne is legyen! A 2018-as évre viszont minden megváltozott, nézzük, hogy miért!

Az alábbi videón egy kerékpárra szerelt telefonnal vettük fel élőben, milyen nagy is a gaz Csopak és Balatonfüred között. Több helyen méteresek az út menti növények. A felvételen az is látszik, hogy a füredi 2 sávos úton, egyébként teljesen szabálytalanul halad egy bringás, nyilvánvalóan az út minősége miatt. Persze ettől még a szabály az szabály, a veszély az veszély, a rendőrségnek ezért büntetnie kellene…Főleg kritikus ez Tihanynál, ahol a gyökerek annyira felpúposították a talajt, hogy sok kerékpáros megy inkább a keskeny autóúton, sokszor hatalmas dugót okozva, hiszen a kanyarokban a szűk úton lehetetlen előzni. 

hirdetes

Idén hamarabb köszöntött be a nyár, szinte nem is volt tavasz, ezért a növények oly módon kezdtek el fejlődni, amire régen volt példa. Nem csak a Balatonnál, hanem az ország egész területén, sajnos sok közterületen nincs vágva a fű, mert mint hallhatjuk, kevés az erőforrás erre a munkálatra. Na, de a balatoni bringaút esetében más a helyzet, mivel egészen a tavalyi évig a különböző települések önkormányzatai tartották fent az utat, és a környezetét, ők pedig a szívükön viselték a sorsát. Egyrészt azért, mert tudták, hogy éves szinten mennyi biciklis veszi igénybe az utat, másrészt azért, mert nem akartak szégyenben maradni, így az egész balatoni kör járható volt.

hirdetes

Minket megdöbbentett a látvány, nézd végig galériánkat te is! 

2018-ban jött a változás, a település önkormányzatai helyett a fenntartási munkálatokat idén a Magyar Közút Nonprofit Zrt. végzi el, vagyis végezné el, vagyis el kéne, hogy végezze…Hogy miért nem teszi? Ez számunkra is hatalmas kérdés, választ azonban nem tudunk…A valódi kezelés ugyanis egészen idáig elmaradt, az utak teljes mértékben elhanyagoltak, a hidak többsége balesetveszélyes, a gaz akkora, hogy megsebzi a bringásokat, sok helyen nem férnek el egymás mellett a biciklisek. Balatonfüred és Tihany között például úgy oldották meg a gyökerek által okozott problémát, hogy belemartak az aszfaltba. Ez a megoldás viszont esztétikailag is rossz, ráadásul a valódi problémát nem oldották meg, előbb-utóbb még rosszabb állapotban lesz az aszfalt, még jobban, és nagyobb mértékben fog elkezdeni repedezni, illetve púposodni… A felmart asztfalt a vékonyabb kerekű kerékpárok számra ugyanúgy nagyon kellemetlen rázkódást okoz. Sajnos tovább is van még, a következő oldalon folytatom! 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Huba

Huba: Honfoglaló vezéreink egyike. Összesen heten voltak, Huba az egyik közülük. Őt Anonymus... Tovább

Bükki Nemzeti Park

Bükki Nemzeti Park Magyarország egyik legszebb nemzeti parkja, mely az ország első nemzeti... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Kirándulás Magyar Magyarország Utazás