A Volkswagen Bogár a világ harmadik legnagyobb példányszámban eladott autómodelljének számított – ismerd meg mostani cikkünkből Te is.
Ez az autómodell a német Volkswagen cég első autómodelljének számít, melyet 1938-tól egészen 2003-ig gyártottak. 2002 júniusáig pontosan 21.500.000 darabot adtak el belőle, ezzel világszerte a harmadik legnagyobb példányszámban eladott autómodellé vált.
Honnan eredt a neve?
A megnevezést valószínűleg a New York Times használta először, amikor „ezer és ezer csillogó kis bogarat” vízionált, melyek majd képesek lesznek benépesíteni a német utakat. Ez feltehetőleg 1938 júliusában történt.
Az 1950-es évekre a kocsi egyre nagyobb népszerűségnek örvendett, szerte Amerikában – ekkor született meg a szeretetreméltó Bogár becenév, viszont hivatalosan csak a 60-as években emelték ki ezt a nevet – ekkor lett a Bogár a „Kicsi kocsi” filmekkel sztárrá, s ezután terjedt el ez a megnevezés Németországban is.
A Bogár története
Eredetileg a cél egy olyan kocsi gyártása volt, amely egy széles népréteg számára elérhető modellé vállik. Így született meg maga a Volkswagen Bogár, aminek fejlesztésében Ferdinand Porsche is komolyabb szerepet játszott, akit mégis tévesen az autómodell megteremtőjének tartanak. A bogár azonban sokkal korábbra nyúlik vissza.
Az autó szériagyártását sajnos a háború előtt nem tudták elkezdeni, ugyanis akkor a wolfsburgi üzem még nem készült el – a második világháború alatt a gyárban kizárólag csak katonai járműveket, valamint felszereléseket gyárthattak. Ekkor még csak a Volkswagennek nevezett autó sorozatgyártástást csak 1945-ben kezdhették el, először még csak a megszálló erők, valamint a posta részére. A magánszemélyek csak 1946-tól tudták megvásárolni.
Ezután nemsokkal megkezdődött az exportálás az USA-ba, sok más országgal egyetemben. Ekkor a „bogártermelés” szinte elképzelhetetlen szintre emelkedett, ami a már említett exportálásnak, valamint a „német gazdaságai csodának” volt köszönhető.