Fontos, hogy ne csak a közéleti hírekről tájékozódjunk, hiszen rengeteg más témájú hír van, ami befolyásolhatja az életünket és fontos, hogy ezekről is megfelelően tájékozódjunk és tisztába legyünk! A továbbiakban az elmúlt időszak fontosabb gazdasági híreiről olvashatunk.
Egymilliárd embert buzdít takarékosságra az IKEA és pár másik szervezet
Nagyszabású kampányt indult több cég által, hogy csak apró intézkedésekkel, de közelebb kerüljünk egy fenntarthatóbb élethez. A remények szerint, ha egymilliárd ember csak apró dolgokban változtat, akár 20 százalékkal is képesek lehetnénk csökkenteni a globális kibocsátást.
Multinacionális cégek– így az IKEA, a TED és a Reckitt Benckiser – egy csapatot alkotva buzdítaná az embereket, hogy harcba induljanak a klímaváltozás káros hatásainak a mérsékléséért, a Count Us In kampány keretén belül – nyilatkozik a hírről az egyik világhírű online magazin.
A kampány 16 területből tevődik össze, amire feliratkozhatnak az erre vállalkozó személyek: ezek között találkozhatunk olyannal, mely sokak számára rutinszerű dolog, mint letekerni a termosztátot, vagy kevesebb új ruhát vásárolni, kevesebbet repülni, de olyan, nagyobb szabású vállalások is, mint változtatni az étrendünkön, vagy éppen elektromos autóba és napelemekebe fektetni pénzünket.
Ezek azok a területek, változások, amiket a kampány lépései lefednek:
repüljön kevesebbet, vezessen elektromos autót, szigetelje az otthonát, viselje tovább a ruháit, mondja el a klímaváltozásról a véleményét a politikusoknak, sétáljon és kerékpározzon többet, hagyjon fel az élelmiszerpazarlással, zöldítse pénzügyeit, javítsa meg és használja újra, tekerje le a fűtést, szólaljon fel a munkahelyén a zöld fordulat érdekében, beszéljen a barátaival is erről, egyen több növényi alapú ételt, egyen több szezonális ételt, zöldítse otthona energiafelhasználását, telepítsen napelemet
A vállalkozó szelleműek a területtől függően eldönthetik, mennyire elkötelezettek a cél érdekében, és egy két hónapos időszakon át be kell tartaniuk program által javasolt intézkedéseket, miközben folyamatosan beszámolnak az eredményeikről, és arról is értesülhetünk, mennyire segít ez a kibocsátás szempontjából.
Például az étkezés esetében rajtunk áll, mekkora vállalást teszünk: a lépések az élelmiszer-pazarlás csökkentésén át, a helyi és szezonális ételek fogyasztásán keresztül, az étrendünk megváltoztatásáig terjed.
A további híreket a következő oldalon találja!