Habár viszonylag ritkán hallunk erről, Magyarország igenis gazdag, színes és változatok designok otthona, ha a divatról van szó. Egyes divattervezőink nevét hazánkban is ismerik, azonban néhányuk a határon túl is hódít alkotásaival.
Minden további nélkül íme néhány magyar divatmárka-név, amik több figyelmet érdemelnek!
Wannabee
A molett nőknek nincs egyszerű dolguk az öltözködés terén, hiszen a boltok kínálata nem túl kedvező számukra. Nagyon kevés olyan üzlet van, ahol nagyméretű ruhák kaphatók, ráadásul ezekből nem sokat rendelnek, így hamar elfogynak. Ha mégis találsz egy olyant, ami megfelelő méretű, általában nem úgy áll, ahogy kellene, hiszen ezek a ruhák sajnos nem a molett nők testalkatára lettek tervezve.
Ezt felismerve jött létre a Wannabee molett divat, hiszen a molett nők is igénylik a divatos, csinos ruhákat. A Wannabee tisztában volt azzal, hogy az átlagos nők nem olyan méretekkel rendelkeznek, mint a kifutón vonuló modellek, ezért ezeket a szempontokat figyelembe véve a tulajdonos és tervezői csapata kifejezetten a teltkarcsú hölgyek igényeit szem előtt tartva készíti ruháit.
Konsanszky
A márka Konsanszky Dóra nevéhez fűződik, és első sorban luxus, prémium minőségű, klasszikus ruhadarabok jellemzők rá. Konsanszky már kétszer is kiérdemelte az év designere címet (2006 & 2008), így nem kérdés, hogy az egyik legjelentősebb hazai márkanév is egyben.
A nőknek készült ruhadarabok kifinomult külsőt biztosítanak viselőiknek, és a világ több sarkában is lenyűgözték már a divatbemutatók közönségeit.
Nubu
A Nubu Garam Judit régóta őrzött álmának beteljesülése. A márka 2007-ben jött létre, négy évvel később pedig Kovács Adél is csatlakozott a Nubuhoz, így a két designer együttes erővel készíthették szebbnél szebb darabokat mind nőknek, mind férfiaknak, főleg városias stílusban.
A modern építészet és szépművészeti elemek inspirálta ruhadarabok minimalista stílusúak és kifinomultak. A Nude vonal szintén a Nubuhoz tartozik, azonban letisztultabb, egyszerűbb designok jellemzők rá.
Tomcsanyi
A Tomcsanyi egy egyetemi projektből nőtte ki magát önálló divatmárkává, ami 2010-ben alapult meg. A márka megalkotója, Tomcsányi Dóri a szocializmus idejéből meríti ihletét designjaihoz, amelyek a minősége mellett megújuló jellegük is figyelemre méltó: minden ruhadarabot megújuló anyagokból állítanak elő.
A minimalista és a bohém stílusok között egyensúlyozó designokat gyakran vidám díszek tarkítják, amelyek közül sok szabad kézzel készül.
Je Suis Belle
Devényi Dalma és Kiss Tibor 2005-ben indították be a Je Suis Belle-t. A magyar divatmárka azóta már nemzetközi babérokra is tör.
A Je Suis Belle komoly a hétköznapi élet kulcsfontosságú részének tekinti a divatot, és designjaiban mindig az aktuális társadalmi és kulturális légkör hatása jelenik meg. Ennek köszönhetően a darabok nem csupán látványosak, de praktikusak is, mindezt persze a minőség feláldozása nélkül. A designokban gyakran tűnnek fel népművészeti elemek is, modern körítéssel.
Anna Daubner
Daubner Anna magyarországi divattanulmányait követően Londonba látogatott, majd innen hazatérve alapította meg saját márkáját Budapesten, 2014-ben.
A márka alapját elegáns, mégis játékos stílusok jellemzik. A praktikus, de a szépségből nem engedő alkotásokat látványos díszítések és nőies elemek tarkítják.