Magyarország híres bortermeléséről, a cikkből kiderül, hogy a borfogyasztás is elterjedt nálunk.
A legutóbbi adatok azt bizonyítják, idén az eddigiekhez képest többet ittunk belőle.
Hazánkban a borfogyasztás széles felvásárló körre jellemző.
Az otthoni fogyasztás az év első felében stabil, majd változó lett, ugyanis több bort vásároltunk alkalmanként.
Az átlagos borra fordított összeg a januártól júniusig terjedő hat hónapban 7900 Ft-ot tett ki.
A hipermarketeknek és diszkontoknak van a legnagyobb haszna a bor értékesítésben - állítja a GfK Hungária.
Az idei év első felében elvétve, viszont alkalmanként nagyobb mennyiséget vásároltunk háztartásainkba a 2015 január - június intervallumhoz képest. A ritkuló vásárlások miatt, az egy főre jutó mennyiség csökkent, viszont a vásárlók száma növekedett, az új borfogyasztók száma gyarapodott, ők így egyensúlyba tudták hozni a többi vevő fegyelmezettebb fogyasztását. A vásárolt bor mennyisége így stagnált, de a forgalom az alacsonyabb árak miatt csökkent.
Átlagban 14 liter bort vásároltunk az év első fél évében
Majdnem minden második magyar háztartás (56%), a vizsgált hat hónap alatt vásárolt bort:
Egy háztartás átlag 14 litert, esetenként általában 2 palacknyit vett (1,7 litert jelent a vizsgált időintervallumban kb. 8 alkalommal.) A bor literenkénti átlagára 556 forint volt, tehát egy átlagos háztartás 7900 forint körüli összeget hagyott ott borra az üzletekben ebben az időszakban.
A vörösbor a legnépszerűbb hazánkban, így nem véletlen, hogy a vizsgált időszakban vásárlók négyből háromszor ezt választották. A száraz borok a legközkedveltebbek, de népszerűek még a félédes borok. A rozébor hódolói fogyatkoztak, a fehérbor kedvelőivel ellentétben, akik viszont gyarapodtak, piaci részesesedésüket emelve ebben az év eleji hat hónapban.
Jól megy a hipermarketeknek
Általában a vásárlók hipermarketekben vásárolnak, viszont növekszik a diszkontok szerepe is az értékesítésben, ezek 5 %-kal növelték arányukat a piacrészesedésben.
A borfogyasztás ma status qou-t is jelent, minél tehetősebb egy háztartást fenntartó család, biztosan fog bort vásárolni: a legmagasabb jövedelműek közt ez tízből hat, a legalacsonyabban jövedelműek közt ez tízből négy háztartást takar.
A felmérésből az is kiderül, hogy a magasabb jövedelmű családoknál a vörös- és rozébor van előtérben a többivel szemben.
Forrás: origo.hu