hirdetes

Magyarországon a gazdagok vörösbort fogyasztanak

Pecze Csilla

Magyarország híres bortermeléséről, a cikkből kiderül, hogy a borfogyasztás is elterjedt nálunk.
A legutóbbi adatok azt bizonyítják, idén az eddigiekhez képest többet ittunk belőle.

Bor vörösbör fehérbor magyarorszagon

Hazánkban a borfogyasztás széles felvásárló körre jellemző.


Az otthoni fogyasztás az év első felében stabil, majd változó lett, ugyanis több bort vásároltunk alkalmanként.
Az átlagos borra fordított összeg a januártól júniusig terjedő hat hónapban 7900 Ft-ot tett ki.


A hipermarketeknek és diszkontoknak van a legnagyobb haszna a bor értékesítésben - állítja a GfK Hungária.


Az idei év első felében elvétve, viszont alkalmanként nagyobb mennyiséget vásároltunk háztartásainkba a 2015 január - június intervallumhoz képest. A ritkuló vásárlások miatt, az egy főre jutó mennyiség csökkent, viszont  a vásárlók száma növekedett, az új borfogyasztók száma gyarapodott, ők így egyensúlyba tudták hozni a többi vevő fegyelmezettebb fogyasztását. A vásárolt bor mennyisége így stagnált, de a forgalom az alacsonyabb árak miatt csökkent.

hirdetes

 

Bor vörösbör fehérbor magyarorszagon

Átlagban 14 liter bort vásároltunk az év első fél évében

Majdnem minden második magyar háztartás (56%), a vizsgált hat hónap alatt vásárolt bort:
Egy háztartás átlag 14 litert, esetenként általában 2 palacknyit vett (1,7 litert jelent a vizsgált időintervallumban kb. 8 alkalommal.) A bor literenkénti átlagára 556 forint volt, tehát egy átlagos háztartás 7900 forint körüli összeget hagyott ott borra az üzletekben ebben az időszakban.


A vörösbor a legnépszerűbb hazánkban, így nem véletlen, hogy a vizsgált időszakban vásárlók négyből háromszor ezt választották. A száraz borok a legközkedveltebbek, de népszerűek még a félédes borok.  A rozébor hódolói fogyatkoztak, a fehérbor kedvelőivel ellentétben, akik viszont gyarapodtak, piaci részesesedésüket emelve ebben az év eleji hat hónapban.

hirdetes

 

Bor vörösbör fehérbor magyarorszagon

Jól megy a hipermarketeknek

Általában a vásárlók hipermarketekben vásárolnak, viszont növekszik a diszkontok szerepe is az értékesítésben, ezek 5 %-kal növelték arányukat a piacrészesedésben.


A borfogyasztás ma status qou-t is jelent, minél tehetősebb egy háztartást fenntartó család, biztosan fog bort vásárolni: a legmagasabb jövedelműek közt ez tízből hat, a legalacsonyabban jövedelműek közt ez tízből négy háztartást takar.


A felmérésből az is kiderül, hogy a magasabb jövedelmű családoknál a vörös- és rozébor van előtérben a többivel szemben.


 

Forrás: origo.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Palatinus

Palatinus: A Margit-sziget oly’ sok mindenről híres, ez az egyik ilyen összetevője. A... Tovább

A díszmagyar

A díszmagyar, a magyar kultúra alkotása, egy 19. században kialakult nemzeti díszöltözék. Ez... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Gasztronómia Hírek Magyar Magyarország