#3. Használd a közösség erejét!
Ahogyan weboldal nélkül sem lehet vállalkozni 2021-ben, így a közösségi médiákat sem érdemes kihagyni a sorból! Nemcsak nagyon hatékony, ha megfelelően használjuk, hanem olcsó is. Persze lehet sok-sok pént elkölteni, de kezdésként kis költségvetéssel is el lehet indulni. Néhány tipp a közösségi médiák ( Facebook, Instagram, Tiktok, stb.) használatához:
- Válaszd ki a megfelelő platformot! Ahhoz, hogy sikeres közösségi média kampányt folytass, fontos, hogy megtaláld a számodra megfelelő platformot, vagyis azt, ahol célközönséged van. Számos statisztikát találhatsz ezzel kapcsolatban az interneten, de általánosan elmondható, hogy a legfiatalabb korosztály TikTokon érhető el leghatékonyabban, az egyeddel efeletti Instagramon, még a 40 év felettiek a Facebookot használják a legtöbbet. Ez persze nem azt jelenti, hogy csak egy felületet választhatsz, de érdemes ennek tükrében elosztani a forrásokat.
- Építsd ki egy stratégiát! Keress egy irányvonalat, ami mentén haladsz. Keresd meg a márkát hangját, és ennek megfelelően kommunikálj! Ne próbálj meg másokat utánozni, főleg ne a piacvezetőket, inkább egyél személyes, és közvetlen, hangsúlyozd azokat az elemeket, amik miatt megéri a te vállalatodat választani.
- Készíts egy naptárat, amiben előre megtervezed, hogy mikor, és mit, milyen jellegű tartalmat, témát posztolsz. Legyél következetes! Ezeknek a posztoknak mérd is a népszerűségét, és ha kell, változtass az eredmények alapján!
- Ne felejtsd el a webhelyedet is megadni ezeken a felületeken, különösen akkor nem, ha itt tudnak vásárolni!
- Használj releváns hastageket, megjelöléseket!
- Használj jó minőségű tartalmakat, ha például saját képeket készítesz, akkor szánj időt ezek megszerkesztésére is, ezek sokat tudnak dobni egy-egy poszton!
- Ne félj merész lenni, kísérletezni, és előállni kreatív ötletekkel!
#4. Hozz létre ajánló programot!
Egy ajánló program nagyon jó tud lenni a kisvállalkozások számára, nagyon sok multinacionális vállalat él ezzel a stratégiával, pedig igazán csak a kicsik tudnak jól járni vele. Miről is van szó? A dolog nagyon egyszerű, a hivatalos nevén referral marketing egy olyan stratégia, ami arra irányul, hogy ösztönözd a vásárlóidat arra, hogy ajánlják cégedet, termékedet, szolgáltatásodat másoknak. Gyakorlatilag egy támogatott szájról-szájra terjedő reklám. Hogyan csináld? Tökéletes terep erre a közösségi marketing, ahol megkérheted a vásárlóidat, hogy osszák meg ismerőseiddel a tartalmaidat, valamilyen plusz jutalomért, nyereményért cserébe. De a vásárlás mellé is adhatsz két kupont, egy felirattal, hogy ha elégedett, adja oda ismerősének az egyiket!
#5. Ne felejtkezz meg a mérésekről!
A kisvállalatok gyakran elkövetik azt a hibát, hogy csinálnak ezt-azt, próbálkoznak több dologgal, iránnyal, de közben elfelejtenek méréseket, statisztikákat készíteni. Gondolj bele, hogy egy multinacionális vállalatban mennyi ember dolgozik naponta azon, hogy adatokat nyerjen ki, azokat elemezze, ezek alapján döntéseket készítsen elő, új irányokat tárjon fel, költséghatékonyságot megtérülést mérjen. Te miért nem csinálod? Manapság már annyi rendszer a rendelkezésedre áll, mérheted a weboldalad látogatottságát, a közösségi média tartalmaid sikerét, de akár még a vevőidet személyesen is megkérdezheted! Használd az adatokat, mert ezek fognak csak igazán hatékonyan segíteni a marketingedben!