Top 2 – Csepel Mátra
Hát ilyet szerintem mindenki látott már, ha máshol nem, hát egy két vidéki kocsma előtt. A gyár adatai szerint 1953-1973 között majdnem félmillió darab készült ebből a fajta kerékpárból, aminek jó néhány darabja még tükrözi a Rákosi személyi kultusz nyomait, hiszen RM jelzéssel készítették. Ennek a típusnak a tartósság és a mindennapi használat volt a fő koncepciója, és hát lássuk be ez sikerült, hiszen évtizedek múltán is állják a sarat.
Top 3 – Csepel Tacskó
A korai BMX, ami minden fiatal srác szívét megdobogtatta, és hosszasan spóroltak erre a darabra. Emelt, széles, állítható kivitelű kormányával a BMX előtti korszak srácainak ez jelentette a belépőt a bicajozás világába. Se váltó, se semmi, de milyen menő volt, aki ilyennel gurult a haverok elé?
Top 4 – Csepel BMX
Az 1980-as évek első felében a Csepel gyár is beállt a sorba, és elkezdte az úgynevezett Bicycle Moto-Cross (BMX) típusú kerékpárok forgalmazását. Mivel a stílus meghódította a világot, várható volt, hogy a hazai kerékpáros piacot is meg fogja hódítani ez a típus. Épp ezért a kor fiataljainak szíve vágya kétféle kivitelben is készült: szabadonfutós kislánckerékkel szerelt, valamint sima kontrás változatban. Apukám szerint, az első patkófék miatt a nagy kormánypörgetős trükkök nem nagyon mentek, de azért a kék gumis, az ülepet feltörő kemény műanyag üléses gép sokaknak örök és meghatározó emlék marad.
Top 5 – Csepel SR26
Az országúti kerékpárosok álma volt ez a félverseny bringa, ami hiper szuper 5 sebbeséges váltórendszerrel volt felszerelve, így megkönnyítve a haladást városban és terepen egyaránt. Ez az az igazi sportolós bicikli, amire minden férfi és fiú vágyott. Többféle színben is készült, ami teret adott az egyediségnek is.