hirdetes

Új kihívások előtt a hazai e-kereskedelemmel?

B. Á.

Évek óta tart a hazai e-kereskedelem sikertörténete; 2019-ben a szektor mintegy 16%-os növekedésre volt képes, ami továbbra is kimagaslónak tekinthető a kontinens átlagát tekintve. A járványhelyzet azonban bizonytalanságot teremt; mit várhatnak a hazai webáruházak.

Új kihívások előtt a hazai e-kereskedelemmel?

Ez volt 2019-ben…

A GKI Digital és az Árukereső közös felmérése szerint a hazai webáruházak bruttó 625 milliárd forint bevételre tettek szert, ami elsősorban a vásárlási gyakoriság növekedésének köszönhető.

Az egyik fővárosi marketingügynökség szakértője arra hívja fel a figyelmet, hogy a tavalyi évben mindenki a növekedés lassulását várta, viszont a piac mégis rá tudott cáfolni a negatív várakozásokra. Ehhez persze elengedhetetlenül szükséges volt a vásárlási gyakoriság bővülése; a tavalyi évben az aktív vásárlók átlagosan 13,2 rendelést adtak le, ami 10%-os növekedést jelent 2018-hoz viszonyítva. 

A szakértő szerint egészen mostanáig a globális szereplők térnyerése volt a legnagyobb gondja a hazai webáruházakban; az Alibaba, az Amazon, az Ebay társai 17 millió rendelést szolgáltak ki a tavalyi évben. A probléma persze nem csak Magyarországot érinti, a fejlettebb e-kereskedelemmel, illetve nagyobb lélekszámmal rendelkező európai országok is éppúgy hasonló problémákkal néznek szembe. A nyugat-európai országokban és a CEE-régióban is komoly figyelmet kapnak a terjeszkedő világméretű kereskedők. Nemrégiben a német Real.de, a francia CDiscount, az olasz ePrice és a román eMAG jelentette be, hogy közös platformot épít a piacok védelme érdekében.

hirdetes

Romló kereskedői hangulat

2019-ben a várható világgazdasági recesszió idézett elő negatív várakozásokat a hazai e-kereskedők körében; az alacsony alapkamat instabillá tette a forintárfolyamot, a kereskedők visszaesést vártak nagyértékű műszaki berendezések és készülékek piacán. 

Mára viszont a koronavírus-járvány által okozott krach került előtérbe; gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy a gazdaság ne érezze meg a most kialakult helyzetet. A kereskedők nehéz, de relatív gyors kilábalásra számítanak. Jelenleg a többség arra készül, hogy az évvégi hajrában, a Black Friday és a karácsonyi kampány során kompenzálni tudja a tavaszi hónapokban elszenvedett kiesést. Hogy valóban így lesz-e, az elsősorban a gazdaság állapotától függ majd – véli a megkérdezett szakértő.

hirdetes

Ugyanakkor nem túlzás azt állítani, hogy jelenleg az e-kereskedelem a vásárlás legbiztonságosabb módja; a termék házhoz érkezik, csupán a csomag átvétele során kell megtenni a szükséges óvintézkedéseket a biztonság maximálása érdekében. Nem meglepő, hogy egyes webáruházak szívesen felhívják a figyelmünket erre. 

PIRO4D képe a Pixabay -en.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Visegrádi Fellegvár

Visegrádi Fellegvár: A visegrádi vár erődítmény a Dunakanyarban, Visegrád városában. A... Tovább

Aulich Lajos

Aulich Lajos:  Aulich Lajos honvéd vezérőrnagy, az 1848–49-es forradalom és... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek