A mostani hétvége a magyar kereskedelem egyik legmozgalmasabb alkalma, ugyanis csütörtöktől rengeteg üzletben elkezdődtek a kuponnapok. Azért, hogy a vásárlás mindenki számára a lehető legkellemesebben teljen, elhoztunk néhány aranyszabályt, amit ha most – és egyébként a mindennapokban is – szem előtt tartotok, akkor sokkal stresszmentesebb lehet a vásárlás mind Nektek vásárlóként, mind az eladók számára.
Talán Ti is keveredtetek már nézeteltérésbe a boltokban dolgozó eladókkal – ilyenkor természetesen aduászként ott van a vásárló kezében a kártya, miszerint a bolti dolgozó van érte, nem pedig ő a dolgozóért. Ezt a kártyát kijátszani azonban nem minden helyzetben a legemberségesebb módszer, főleg pedig nem egy ilyen zűrzavaros hétvégén, amely majdnem minden kereskedelemben dolgozó számára maga a rémálom erőnlét és higgadtság szempontjából – vagy ha nem is, rengeteg erőfeszítést igényel. Olvasd el, és ha jónak látod, fogadd meg a most következő tippeket, hogy ha bemész egy üzletbe, az eladók szívesen legyenek a segítségedre, a vásárlás pedig egyszerű legyen, és ne kelljen azon gondolkoznod utána, hogy vajon önmagadhoz méltóan viselkedtél-e!
Köszönj, ha bemész az üzletbe!
Természetesen nem azt akarom mondani, hogy könyörögd ki az eladót a raktár hátuljából, hogy köszönhess, de ha épp meglátsz egy dolgozót a boltba belépve, akkor adjátok meg egymásnak a tiszteletet!
Merj segítséget kérni és fogadd el a választ!
Ha valamit nem találsz, akkor kérj bátran segítséget ahelyett, hogy hangosan puffognál, hogy nem találsz valamit. Ha az eladó azzal a válasszal fogad, hogy jelenleg nem áll rendelkezésükre az adott termék, akkor fogadd el a választ. Ha azt mondja, hogy a raktárban sincs, valószínűleg akkor sem hazudik azért, mert nincs kedve megkeresni az adott terméket – hiszen az ő érdeke is, hogy náluk vásárolj.
Nem kapható minden a boltokban, ami a webáruházban igen
Ugyanígy igaz a „ha azt mondta, hogy nincs, akkor nincs” aranyszabálya azokra a termékekre is, amelyek online elérhetőek, de az eladó állítja, hogy náluk olyan nem kapható. A fölösleges körök elkerülése végett érdemes a webáruházakban megnézni, hogy az adott termék elérhető-e az általad kiszemelt üzletben – a legtöbb felületen van ilyen opció.
Kérdezd meg, hogy a próbababáról le lehet e venni a ruhát!
Ha ruhaboltban vásárolsz és a kiszemelt termékből már nem találsz a méretedben, csak éppen a kirakati bábukon, akkor semmiképp ne kezdd el leöltöztetni a babákat kérdés nélkül! Mindenképp kérd az eladók segítségét, hiszen a babákon lévő ruhák gyakran csak kiállítási darabok – alkalmanként még az is lehet, hogy a termékeken funkcionális lyukak vannak, például, hogy a cipő a helyén maradjon - , melyeket az üzlet szabályzata szerint nem lehet kollekcióváltásig lecserélni – lehet az a kabát több tízezer forint, ha nem lehet, akkor nem fogják eladni. Arról nem is beszélve, hogy ezeknek a kiállítási daraboknak az előkészítése gyakran több órába telik, hiszen sehol nem lehet egy apró gyűrődés sem. Tiszteld tehát az eladók munkáját és kérd a segítségüket, ha egy kiállítási darabot szeretnél megvásárolni! A legtöbb üzletben egyébként legrosszabb esetben felajánlják, hogy kollekcióváltás után felhívnak és megvásárolhatod a kiszemelt darabot.