3.) WTF
A WTF játékot is kártyákkal kell játszani. Mindig van egy kérdező, aki felolvassa a kártyát, majd mindenki ad egy választ és a kérdező eldönti, melyiket fogadja el jónak. A kérdések között rengeteg kissé kínos, vagy éppen intim témát feszegető téma van. Épp ezért ezt a játékot nem a partnerünkkel érdemes játszani, nehogy sértődés legyen a vége valaki részéről, és párként társaságban sem feltétlenül szerencsés. Ellenben, ha azonos nemű baráti társaság ül össze egy kis iszogatásra egy kanbuli, vagy csajos este keretein belül, akkor roppant szórakoztató tud lenni ez a játék. Nem kell feltétlenül az igazat mondani, általában a legfrappánsabb válaszok nyernek.
4.) Cluedo
A Cluedo társasjátéknak ma már szinte annyi változata van, mint a Monopolynak, és hozzá hasonlóan a Cluedo esetében is a dizájn az, ami változik, a játék lényege mindig ugyanaz. Ez egy nyomozós-detektíves szituációs játék, mely során használni kell a logikát és nem csak a saját lépéseinket érdemes figyelni, hanem a többiekét is, mert az általuk meghozott döntésekből sok mindent ki lehet következtetni. Én most az alapvető Cluedo történetét, szereplőit és menetét fogom bemutatni, de változattól függően a nevek például változhatnak.
Az alapsztori az, hogy John Black holtestét megtalálták a házában, ki kell nyomozni, hogy ki, hol és mivel végzett a tulajdonossal. A játéktáblán a ház különböző szobáit láthatjuk, középen a borítékban a gyilkos személye, eszköze és az ominózus helyiség. 6 szereplő van, Mustard ezredes, a nyugalmazott katonatiszt, Plum professzor, a régész, John Green atya, a lelkész, Patricia Peacock bulvárcsillag, Josephine Scarlett, a jótékony színésznő és Mrs. White, a házvezetőnő. A lehetséges fegyverek a következők: kés, kötél, ólom vízvezetékcső, villáskulcs, gyertyatartó és revolver. A személyek, eszközök és szobák kártyákon is szerepelnek, a játék elején mindhárom pakliból ki lett húzva egy és bekerült középre, a borítékba. A maradék kártyákat szét kell osztani a játékosok között. Ezeken felül minden játékos kap még egy listát, amin rajta van minden helyszín, fegyver és illető, ezen lehet vezetni a nyomozást. A saját kártyákon lévő dolgok nyilván nem lehetnek középen, tehát be lehet őket jelölni, hogy azok biztosan tiszták.
A játék menete során dobni kell a két kockával, az összeget meglépni a táblán, így jutva el a különböző helyiségekbe. Amikor egy játékos beér egy szobába, gyanúsíthat, pl. így: Gyanusítom Green atyát, hogy a könyvtárban egy ólómcsővel megölte Mr. Blacket. Csak akkor lehet egy helyszínt gyanúba fogni, ha a játékos bábuja bent van. Ilyenkor a gyanúsítótól balra ülőnek mutatnia kell egyet ezen hármat tartalmazó kártya közül, ha tud. Ha nem tud, akkor a tőle balra lévő. Ha senki nem tud mutatni, akkor lehet vádolni és megnézni a boríték tartalmát, lehetőleg úgy, hogy más ne lássa - ha a borítékban a vádban szereplő kártyák vannak, az illető nyert. Ha nem, akkor vesztett. Ha azért vesztett, mert valamelyik játékos akarva-akaratlanul füllentett a mutatásnál, akkor az a játékos veszít.