Napjainkban az internet már hatalmas mértékben meghatározza mindannyiunk életét. Ott vásárolunk, ott hirdetünk és ott is kommunikálunk. Szinte elképzelhetetlennek tűnik, hogy volt idő, amikor másképp működtek a dolgok. A mai cikkben 13 érdekességet hoztam a témával kapcsolatban.
1. Az internetes bejegyzések 63%-al nagyobb eséllyel befolyásolják a vásárlásainkat, mint az újságcikkek.
Érdekes, hogy jobban hatással vannak ránk az online bejegyzések, hiszen ezek között rengeteg megbízhatatlan információ van.
2. Azok a cégek, amelyek havonta legalább 15 alkalommal posztolnak bejegyzést a blogjukon vagy Facebook oldalukon, ötször nagyobb webforgalmat érnek el.
Ez nem hiszem, hogy bárkinek meglepő volt, hiszen a tartalomfogyasztás sokak lételeme és ott tud lakmározni, ahol van étel. Ez a mennyiségű online aktivitás könnyedén segíthet rengeteg vállalkozás számára, hogy megnövelje követőbázisát, ezáltal még bevételt is növelhet.
3. A videós, fényképes vagy egyéb módon illusztrált blogbejegyzések 94%-al nagyobb nézettséget kapnak.
Az mai emberek már minden területen hozzá vannak szokva a látványvilághoz, a hangokhoz. Sokkal könnyebb felkelteni valaki figyelmét, ha mellé megfelelő képi világot társítunk.
4. A látogatók 58%-a a videó első 90 másodperce alatt abbahagyja a megtekintést.
Nagyon nehéz dolga van a marketingeseknek, tartalomgyártóknak, hiszen mindenki tisztába van vele, hogy nagyon kevés ideje van meggyőzni minket, hogy valami számunkra hasznos dolgot fogunk kapni tőle. Elég, ha a legnépszerűbb videómegosztón szereplő reklámokra gondolunk. Nagyon ritka, hogy valaki a kötelező 5 másodpercél tovább nézze a hirdetéseket.
5. A látogatók 58%-a emlékszik egy videóra, de csak 10% arra, hogy mit olvasott egy szövegben.
6. Az a vásárló, aki megnézhet egy videót az adott termékről, 144%-al nagyobb valószínűséggel vásárolja is meg, mint az, aki csak képeket lát róla.
A videókban nem csak a termék kinézetéről, de funkcióiról és használatának folyamatáról is információt kapunk, ami sokkal biztosabbá tud tenni minket, hogy szükségünk van az adott termékre.
7. Az embereknek csak 20%-a olvas el egy hosszabb szöveget, de 80%-a néz meg egy videót.
Ez már inkább az emberek lustaságának tudható be, hiszen sokkal könnyebb csak megnézni egy videót egy adott témakörrel kapcsolatban, mint utána olvasni. Nem kell a fantáziánkat használni és az előbb említett látványvilág is sokkal gazdagabb.