Az ötlet és a kezdeményezés nagyszerű ötlet, mégis sok iskola és legfőképpen szülő ódzkodik ellene. Pedig ez a kezdeményezés minden szempontból megéri az iskolának, hiszen számukra semmi féle kiadással nem jár, sőt a befolyt ruhákból még bevétele is lehet az iskolának, amit aztán az osztályok különböző programokra fordíthatnak. A gyűjtéshez minden alapvető kelléket a Sulizsák biztosít, beleértve a reklámot és még a zsákot is, amibe a ruhákat kell gyűjteni.
Kriszti és férje elsősorban a környezettudatosságra szeretnék ezzel felhívni az iskolások és a családok figyelmét is. A program keretein belül előadásokat is tartanak a gyerekek számára, hogy így hívják fel figyelmüket és taníthassák meg őket a környezettudatosságra, és hogy felhívják figyelmüket a textil hulladékok mértékére és problémájára.
Évről évre egyre több ruha kerül a kukákba. Rengeteg ember szinte már bele sem fér a saját ruhás szekrényébe, hiszen annyi felesleges ruhadarabot vásárolunk meg akár hónapról hónapra, hogy el sem férünk már a saját lakásunkban tőle. De a ruhák sajnos a mai világban nem egy időtálló darabok, amikor napról napra változik meg a divat szinte. Nem hiszem, hogy egyedül vagyok azzal a problémával, hogy sokszor már azt sem tudom hova rakjam az éppen aktuális új szerzeményt a ruhásszekrényben, mert se fogas, de még csak hely sincsen neki. Nem vagyok egy nagy ruhagyűjtő, de azért alapvető igényem, hogy változatosan tudjak öltözködni és ehhez – sajnos vagy nem sajnos – nem elég 5 ruhadarab.
Ennek tetejében naponta halmoznak el minket az úgynevezett fast fashion márkák leárazásokkal, akciókkal és minden más reklámmal, hogy egyre több embert vonzanak az üzletekbe és olyan ruhákat is megvegyenek, amikre aztán végképp semmi szükségük nincsen. Nem arról va szó, hogy ne vegyél magadnak egy új szoknyát, vagy nadrágot olykor-olykor, amikor megtetszik, de sajnos az a tendencia manapság – és a személyes tapasztalatom is – hogy nem tudsz sokszor úgy kijönni a boltból, hogy ne lenne a szatyrodban pár darabbal több ruha, mint amire ténylegesen szükséged lenne. Természetesen van, hogy sikerül, viszont ehhez komoly koncentráció és tudatosság szükségeltetik. Nem a te hibád! A fast fashion márkák első és legfontosabb célja, maga az eladás.
Ha megnézzük az éves átlagot, csak Amerikában évente több mint 12 millió tonna ruhaszemét halmozódik fel, és akkor nem beszéltünk az Európai és más kontinensen lévő országokról. Minél tovább divatos egy ruha és marad benne ebben a körforgásban, annál később válik ruhaszemétté. De ezt a mértéket igen nehéz tartani annak fényében, hogy mindeközben évente kb. 80 milliárd új ruhát gyártanak le a különböző márkák gyáraiban és dobják őket piacra.