Szolgáltatások, amelyeket a Magyar Autóklub biztosított a résztvevőknek
Meg kell említenünk a klub kezében lévő sárga angyalokat, akik 1975-ben már 4 ezer kilométeres távolságban működtek a turisztikai idényben, így senkinek nem kellett pánikba esnie, ha esetleg nyaralás közben, műszaki gondok miatt, le kellett térnie gépjárműjével a kijelölt útról. A másfél óra alatt megoldható problémákat helyben orvosolták, a klubtagoknak csupán a munkadíjért kellett fizetniük, ráadásul az első félóra ingyenes volt. A klub műszaki segítséget nyújtott tagjainak, legfőbb állomásuk Budapesten volt, ahol hétfőtől péntekig 7:30-tól 15:00-ig látogathatók voltak. Foglalkoztak többek közt fényszóró beállítással, kerék kiegyensúlyozással, elektromos vizsgálatokkal, futóműellenőrzéssel. Turisztikai füzetsorozatot bocsátottak ki évente azok kedvéért, akik külföldre terveztek kirándulni, ebben az esetben gépjármű nyilvántartó lapot állítottak ki az autótulajdonos részére. Bulgáriával, az akkori Csehszlovákiával, Lengyelországgal, valamint Romániával nemzetközi hitellevélre volt szerződésük, ez érvényes volt az említett országokban történt, de magyarok által elszenvedett balesetekre, autómeghibásodásokra. A hitellevelek kiváltására a klubirodákban volt lehetőség. Egy évre szóló ajánlólevelet szintúgy lehetett igényelni, valamint hazautazási szelvényt, amelyet a szervezet a MALÉV-vel kötött, így az idegen országokban pórul járt honfitársaink repülőgéppel térhettek vissza Magyarországra.
Képzésekkel kívánta bővíteni a klubtagok ismeretét a Magyar Autóklub
Az 1970-es években lehetőség nyílt műszaki tanfolyamon történő részvételre a klubtagsággal rendelkezőknek, erre a Budapesten található Műszaki Állomáson kerítettek sort. A külön ezen célra felállított tanteremben a személyautó tulajdonsok megtanulhatták azokat az alapvető ismereteket, melyek a hibaelhárítással voltak kapcsolatosak. Különálló tanfolyamok kerültek szervezésre mind a két-, mind pedig a négyütemű autók birtokosainak. Diasorokkal, tanmotorokkal, egyéb oktatáshoz használható berendezésekkel igyekezték elérni, hogy a 11 órás, egy héten át tartó tanfolyamot sikeresen teljesítsék a tagok. 1975-ben a tanfolyam díját 300 forintban adták meg, és vidékre is kiterjesztették a képzéseket. A jogosítvány megszerzéséhez szintúgy hozzájárult a szervezet, elméleti és gyakorlati oktatás elvégzésre buzdították az embereket, ez a központi Oktatási Osztályon mehetett végbe. Erre egész évben lehetett jelentkezni, az elméletet 9 héten keresztül, heti két alkalommal tartották, a gyakorlat 30 órában teljesedett ki, 15 egymást követő munkanap alatt bonyolították le. A ’70-es évek közepén ezért 2100 forintot kértek el, valamint 400 forint értékű vizsgadíjat szabtak ki. Ebben az évtizedben a klubélet nagyon élénknek volt nevezhető, rendszeres találkozásokat szervezetek egymás között a tagok, rendelkezések és intézkedések kidolgozásán tevékenykedtek, elsőszámú törekvésüknek a balesetmegelőzéseket tekintették.
Forrás: Fortepan / UVATERV - Fortepan / Bojár Sándor