A Márka az igazi márka a magyaroknak, ha üdítőről van szó. A Márka meggy közel akkora sikert könyvelhet el magáénak, mint a Bambi. Ráadásul a közel félévszázados pityizálni való még mai is kapható a boltokban. Vajon minek köszönhető ez a siker, miért ilyen jó a Márka?
A Coca Cola és a Pepsi hívta életre a Márkát
Történt ugyanis a 60-as évek vége felé, hogy megjelentek olyan nyugati cukros, mesterséges, rémes, de annál finomabb üdítők a piacon, mint a Coca Cola, majd később a Pepsi. Az csak a legkisebb probléma volt ezekkel, hogy réme egészségtelenek voltak, sokkal nagyobb galibát okozott nyugati voltuk, és a borsos ára a sűrítmények, amiből készültek el a palackozott italok. Mondhatni tarthatatlan állapotok alakultak ki: a magyar lakosság imádta a cukros, szénsavas löttyöket, amiért nem kevés valutát kellett fizetnünk nyugat irányába. Valahogy meg kellett ezt oldani, és hogyan máshogy, mint valami saját cukros üdítőt előállítani?
Szódaszifonban született meg a Márka üdítő
Az első Márka üdítő szódaszifonban született meg, méghozzá szőlős ízben, miután a Központi Élelmiszeripari Kutató Intézet utasítást kapott rá, hogy keverjenek ki valami hazai szomjoltót, az édes ízekre vágyó magyaroknak. Kállay Miklós és Sárkány Péter feltalálók keverték ki a szőlős ízt egy kék szódaszifonban 1973-ban, milyen régen már… De itt nem állt meg a sikertörténet, a szőlőt több újabb íz követte, a következő rögtön a legnépszerűbb meggy lett, de követte ezt a sorban a málna, alma, fekete ribiszke, piros ribiszke, narancs, mandarin végezetül pedig a limonádé. Az üdítők egyhamar népszerűek lettek, az üveges szőlő mellett a nyelvet pirosra festő meggy is nagyon fogyott.
A Márka üdítő sikerének titka
A siker a zseniális magyar receptúra. Gondolom már miközben olvastad is vonogattad a szemöldöködet kételkedve a mondat teljeskörű igazságtartalmában. Igen, biztosan volt valami a receptben is, sőt nagyon is volt benne ez-az, hiszen az üdítő kisebb-nagyobb változtatással a mai napig kapható a boltok polcain, de azért nem bízták a véletlenre annak idején a sikerfaktorokat. Nagy, vagy sokkal inkább nagyon-nagy szabású ilyen-olyan kampányolás révén próbálták meg bebiztosítani a Márka üdítők kelendőségét.
Milyen rendkívüli lépéseket tettek a Márka sikerének eléréséhez? Hogyan győzte le a szőlőlé és a meggy a rendszerváltást, vagy más sorsfordulókat? Mutatjuk a taktikát a következő oldalon, amit csak kevesen ismernek! De a legfontosabb, hogy szavazhatsz MÁRKA MEGGY vagy SZŐLŐMÁRKA ? !
Forrás: Kép: Fortepan / FŐFOTÓ