Nagy bajban van az egyik legpatinásabb magyar futballcsapat. Talán akkorában, amekkorában még soha nem volt 1885-ös alapítása óta. Ha minden így megy tovább, akkor…
…akkor kiesés lesz vége. Mert ennek így kiesésnek kell lennie. Nem, nem tudunk semmiféle összeesküvés elméletről, ami körbe hálózta a klubot, egyszerűen csak az az ember érzése, hogy nem lehet elkerülni a csapatsportok legrosszabb végkimenetelét, ha egy klub így néz ki. És az Újpest minden tekintetben rosszul néz ki.
Gyorsan az elején tegyük hozzá, hogy nem mindenről tehet a tulajdonos és a klubot irányítók, akik ki tudja, hogy mennyien is vannak pontosan és mi a feladatuk.
A mai világban nagyon fontos dolog a külsőségek megléte. Az első benyomás a sportokban, a csapatsportokban meg főleg nem annyira fontosak, de hosszabb távon egyáltalán nem mindegy, hogy egy klub milyen képet láttat magáról.
Kinézet: aki régen követi a magyar sportot és nem élt mondjuk a Marson eddig, az pontosan láthatja azt, hogy a mai magyar futballban, főleg az első osztályban, ha valamit nem lehet leszólni, azok a stadionok állapota. Újpesti érzelmű emberek rögtön rá is vágják, hogy a klub nem kapott új létesítményt, miközben boldog-boldogtalan új pályán játssza hétről-hétre a mérkőzéseit. Az Orbán kormány első regnálása során az akkori legrosszabb állapotban lévő Megyeri úti stadion bár gyökeres változáson ment át, habár teljes mértékben nem újult meg. Ha meg kellene határozni, akkor azt mondhatjuk, hogy 75-80%-ban újult meg. Azóta nagyjából két éve átesett egy 8-900 millió ft-os ráncfelvarráson –ami olyan lett, amilyen- és kapott egy új pályafűtést és gyepszőnyeget, ami a kezdeti „bénázás” után az MTK stadionja mellett talán az ország legjobb talajú pályája lett.
A klub honlapja pár éve nagy részletességgel számolt be minden történésről, a csapat háza tájáról, azonban az oldal színvonala ma már odáig süllyedt, hogy a lila fehér szurkolók (kis túlzással) előbb olvashatnak beszámolót a csapat Magyar Kupa meccséről az országos sportújságban, mint a saját oldalukon.
Ha azt vesszük, hogy ma már egy sportklub egy cég, egy –divatos szóval élve- brand, amit építeni kell, akkor az az ember érzése, hogy odafigyeléssel, sok marketinggel sokkal többet ki lehetne hozni a klubból. Magyarország egyik legnépszerűbb csapata, amely mellett, ha az együttesnek jól megy, tömegek állnak. Egy ilyen tömeget ki kell szolgálni és ezt nem csak a pályán nyújtott produkcióval lehet megtenni. Egy szó, mint száz: ránézve erre a mai Újpestre, olyan érzése van az embernek, hogy mint ha nem lenne gazdája.